شناسهٔ خبر: 179574 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آلمانی‌ها با اتخاذ سیاست‌های ضدایرانی قطعا بازنده خواهند شد/ برلین در آینده منطقه آسیا جایگاهی ندارد

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: آلمانی ها با سیاست های ضدایرانی قطعا بازنده جدال اقتصادی خواهند بود و در آینده منطقه آسیا جایگاهی نخواهند داشت.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی در واکنش به تقلای آلمان برای تداوم ناآرامی‌ها در ایران با تعلیق ضمانت‌های دولتی که با هدف تشویق تجارت با شرکت‌های ایرانی و سرمایه‌گذاری در ایران ارائه میشد، گفت: آلمان در حافظه تاریخی ملت ایران به عنوان کشوری که در مقاطعی از تاریخ به پیشرفت های کشورمان کمک کرده شناخته میشد اما اکنون در کنار دو کشور فرانسه و انگلستان طوری رفتار می کند که تمام آن حافظه های مثبت را به دیدگاه منفی تبدیل کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولتمردان آلمان با شناختی که از منطقه غرب آسیا دارند باید به این رشد رسیده باشند که مقابله با ایران می تواند منافع آنان را دستخوش آسیب جدی قرار دهد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه برای بدعهدی پیش قدم نبوده اما آلمانی ها طی چند وقت گذشته در جریان اغتشاشات به عنوان بخشی از پازل غرب عمل کردند و نهایتا زمستان اغتشاشات گذشت و روسیاهی برای کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و انگلستان باقی ماند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اکنون این کشورها باید به این فکر باشند که سرنوشتشان در منطقه مانند ایالات متحده خواهد شد؛ به عنوان مثال مشاهده شد که فرانسوی ها در اجلاس بغداد 2 دست و پا زدند و زودتر از آلمانی ها دریافتند که باید دل ایران را بدست بیاورند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک فریب این کشورها را نمی خوریم اما در جریان آینده مراودات اقتصادی و تجاری به آنها اتکا و اعتماد نخواهیم کرد. آلمانی ها با این سیاست ها قطعا بازنده جدال اقتصادی خواهند بود و در آینده منطقه آسیا جایگاهی نخواهند داشت./

نظر شما