شناسهٔ خبر: 179566 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مجلس: شهید سلیمانی الگوی فتح و نصر برای ملت ایران است

مجید نصیرایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، شهید سلیمانی را الگوی فتح خواند و خاطرنشان کرد: اگر نبودند شخصیت‌هایی نظیر سیدالشهدای مقاومت، سردار دل‌ها، شاید در بسیاری از زمینه‌های امروز با مشکل مواجه بودیم.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی رادیویی، اظهار کرد: پس از 43 سال که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد، اگرچه در بعضی جاها نتوانسته‌ایم که موفق باشیم اما در هر جا که موفق بوده‌ایم، برنامه‌های ما شاخصه‌های مشترکی داشته است.

وی ادامه داد: در یک کلام، هر جا که بدون چشم‌داشت به حقوق، مزایا، اضافه‌ کار و تشویقی، یک نگاه مبنایی به کار داشتیم و جهادی به میدان آمدیم، هر جا که کارکنان بدون توجه به ساعت کاری برای شروع و پایان، از همه ظرفیت و تمرکز خود برای کار مایه گذاشتند، هر جا که توکل و توسل با سرمایه‌گذاری بر مبانی علمی و فنی کار همراه شد و هر جا فراتر از اسم و نام، افراد بر اخلاص و کارکردن برای خدا متمرکز شدند، به پیروزی و موفقیت رسیدیم و دشمن نتوانست سد راه خواسته‌هایمان شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: امروزه پیشرفت‌های موشکی، صنایع دفاعی، پهپادی، دانش هسته‌ای و به خصوص امنیت پایدار و بازدارندگی کشور، هرکدام مصادیق آشکار فتح و نصر الهی هستند که شامل حال ملت مقاوم ما شده و در عرصه‌های دیگر همچون اقتصاد، سیاست‌های حمایت از جوانی جمعیت و فضای مجازی هم اگر ناکامی‌هایی داشته‌ایم، به خاطر خلأ همین روحیات بوده است.

حجت‌الاسلام نصیرایی، شهید سلیمانی را الگوی فتح خواند و خاطرنشان کرد: اگر نبودند شخصیت‌هایی نظیر سیدالشهدای مقاومت، سردار دل‌ها، شاید در بسیاری از زمینه‌های امروز با مشکل مواجه بودیم. با این‌ حال، حاج قاسم علاوه بر اینکه میدان‌داری و گره از کار کشور و ملت باز کرد، همچنین تبدیل به اسوه و الگویی شد تا به همه یاد دهد که با پا گذاشتن بر خودنمایی و ریا، کار به‌قدری برکت پیدا می‌کند که حتی در مصاف چهره به چهره با شیطان بزرگ، پیروزی با جبهه حق خواهد بود.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی، الگوی فتح و نصر برای ملت ایران است، زیرا در عمل ثابت کرد که سر و جان می‌دهد، اما اجازه نخواهد داد که دستور ولایت بر زمین بماند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به دو راهبرد ویژه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم، تصریح کرد: امروز اگر اذعان می‌شود که مکتب حاج قاسم در کشور زنده است، باید پویایی، زندگی و جاودانگی در عمل هم نمود پیدا کند و بر همین اساس، پس از بیان تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر دو موضوع جمعیت و فضای مجازی به‌ عنوان مهم‌ترین مطالبات دیدار نمایندگان مجلس با معظم‌له، کمیسیون فرهنگی مجلس متمرکز بر پیگیری همین دو مطالبه شد و دو کارگروه ویژه برای رسیدگی به این مسئله در دستورکار قرار داد.

حجت‌الاسلام نصیرایی تأکید کرد: در حوزه جوانی جمعیت، قوانین حمایتی قابل‌توجهی در دوره یازدهم به تصویب رسیده و همچنان به دنبال ترسیم فضایی هستیم که زوج‌های جوان بدون دغدغه از هزینه‌های بارداری، تولد و نگهداری از کودک، فرزندآوری را در دستورکار قرار دهند. علاوه بر این، در حوزه فضای مجازی هم که آسیب‌های شدید آن در جریان آشوب‌های اخیر به‌ روشنی مشاهده شد، تاکنون برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفته و به‌زودی بر بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی و اینترنت ملی، فضای مجازی بدون آسیب‌های جانبی فقط در خدمت برنامه‌های مختلف مردم قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: از همه مادران شهدا تقاضا داریم که برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) و توفیق دست‌اندرکاران نظام دعا کنند، زیرا اکنون که ملت ایران دِین خود را به خون شهدا ادا کرده‌اند، همه چیز متوجه مسئولان است تا با عملکرد خود، شرمنده شهدا نشوند.

نظر شما