شناسهٔ خبر: 179558 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عملکرد سیاسی آژانس بین المللی انرژی اتمی موجب بی‌اعتمادی شده است/ لزوم بستن پرونده ایران با رویکرد فنی و تخصصی

شجاعی نائب رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس گفت: آژانس انرژی اتمی با عملکرد سیاسی خودش موجب شده بی اعتمادی نسبت به این نهاد بین المللی شکل بگیرد که این مهم به جایگاهش و همچنین همکاری های مشترک کشورمان آسیب می زند.

به گزارش «نماینده»، حسن شجاعی علی آبادی در واکنش به حضور چندی پیش هیأت آژانس بین المللی انرژی اتمی و رایزنی در مورد موضوعات پادمانی و همکاری‌ها مشترک آتی با تهران، گفت: طی سال های گذشته شاهد همکاری های مستمر و تنگاتنگی از سوی کشورمان با آژانس بوده ایم.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: این مهم در حالیست که آژانس بین المللی انرژی اتمی علی رغم همکاری های یاد شده، با رویکرد سیاسی به پرونده این نگاه کرده و این پرونده را مفتوح نگه داشته است.

وی ادامه داد: در واقع رافائل گروسی چندین بار در تهران حضور یافت و در مورد موضوعات مطرح شده با مسئولان کشورمان تفاهم کرد اما وقتی از کشورمان خارج و در شورای حکام موضوع مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت، بر خلاف آنچه وی تفاهم کرده بود رخ داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنابراین آژانس انرژی اتمی با عملکرد سیاسی خودش موجب شده بی اعتمادی نسبت به این نهاد بین المللی شکل بگیرد که این مهم به جایگاهش و همچنین همکاری های مشترک کشورمان آسیب می زند.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نفوذ کشورهای غربی در آژانس بین المللی انرژی اتمی و رویکرد خصمانه آنها نسبت به جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: بنابراین امیدواریم اگر در آینده نیز توافقی صورت گرفت، این نهاد بین المللی با رویکرد فنی پرونده کشورمان را بررسی و نهایتا آن را ببندد.

نظر شما