شناسهٔ خبر: 179537 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

امروزه برای رفع چالش‌های منطقه‌ای نیازمند همگرایی هستیم

فدا حسین مالکی.jpg

به گزارش «نماینده» فدا حسین مالکی ، در خصوص اهمیت برگزاری سومین مجمع گفت‌وگوی تهران با حضور مقامات و کارشناسان کشورهای مختلف، گفت: کشورهای همسایه و شرکت کننده در این نشست بدون توجه به تحولات اخیر داخلی کشورمان و تحرکات غربی ها و آمریکایی ها حضور یافتند که بیانگر شکست جریان سازی های اخیر ضدایرانی است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشورهای همسایه برای پیشبرد اهداف منطقه ای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره نیازمند همدیگر هستند از این رو برای رقم خوردن چنین تحولاتی باید بستر گفتگوهای مشترک فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش سطح تعامل و روابط با کشورهای همسایه و منطقه رویکرد دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی است، ادامه داد: بنابراین مشاهده می شود در سومین مجمع گفت‌وگوی تهران کشورهای یاد شده حضور داشتند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید یادآور شد امروزه با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه هستیم که برای مقابله و برطرف کردن با آنها نیاز به همگرایی است لذا این نشست در تحقق این امر کمک شایانی می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان می توان اذعان کرد این نشست در جلوگیری از مداخله بیگانگان در امور منطقه ای نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نظر شما