شناسهٔ خبر: 179486 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رایزن‌های اقتصادی درصدد شناسایی بازارهای جدید برای صادرات محصولات ایرانی باشند

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد شناسایی نیازمندی های همسایگان و بازارهای جدید برای صادرات محصولات ایرانی بر عهده سفرا و رایزن های اقتصادی است.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش آبادی در خصوص وضعیت تحقق دیپلماسی اقتصادی از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، گفت: بدون شک یکی از تکالیف مهمی که بر عهده وزارت امور خارجه قرار دارد، افزایش سطح روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای مختلف است.

نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در این رابطه اظهار کرد: بر این اساس باید به سمت آموزش رایزن های اقتصادی و بازرگانی گام برداریم تا در نمایندگی های ایران در سراسر جهان مستقر شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد رایزن های اقتصادی و تجاری با میزان نمایندگی های کشورمان توازن ندارد، ادامه داد: به عبارتی دستگاه دیپلماسی کشورمان باید سعی کند در این عرصه رایزنان بیشتری را فعال کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به اینکه کشورهای منطقه و همسایه دارای پتانسیل های اقتصادی خوبی هستند، افزود: به عبارتی شناسایی نیازمندی های همسایگان و بازارهای جدید برای صادرات محصولات ایرانی بر عهده سفرا و رایزن های اقتصادی است که این مهم در حال حاضر به خوبی عملیاتی نمی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع تسهیل کردن صادرات کالاهای تولیدی کشورمان نیازمند فعالیت بیشتر حوزه اقتصادی دستگاه دیپلماسی است.

نظر شما