شناسهٔ خبر: 179484 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

علیزاده: افزایش ۱۰۰ درصدی درآمد مالیاتی کشور نتیجه عملکرد خوب وزیر اقتصاد است

علی علیزاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه وزیر اقتصاد دولت سیزدهم عملکرد خوبی داشته است، گفت: عملکرد آقای خاندوزی در موضوعی همچون مالیات‌های اخذ شده به وضوح مشاهده شد که شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی آن نسبت به یک دهه اخیر بودیم.

به گزارش «نماینده»، علی علیزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم مراغه با اشاره به برخی هجمه‌ها به وزیر اقتصاد در شرایط جنگ اقتصادی کنونی گفت: در فضای ملتهب امروز، برخی موضوعات جای مطرح کردن ندارند و عزیزانی که می خواهند در این شرایط مطلبی را مطرح کنند باید به شرایط کنونی توجه داشته باشند.

علیزاده با بیان اینکه استیضاح حق مجلس است، اما به قول بزرگان ما توجه کنیم که «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد»، تصریح کرد: طرح استیضاح آن هم در صورتی که مشخص نیست آیا مورد قبول واقع شود و یا در نوبت صحن قرار بگیرد همچون سکه‌ای است که پس از پرتاب چندین بار چرخ می‌زند.

وی افزود: این کار با وجود این همه دشمنان عنود، لجوج و کینه‌توز خارجی با دنباله‌هایشان در داخل که شما در اغتشاشات اخیر شاهد آن‌ بودید. به نظر می‌آید عزیزان ما باید کمی دقت خود را بیشتر کنند.

نماینده مردم مراغه در مجلس با اشاره به فعالیت‌های خاندوزی وزیر اقتصاد از ابتدای فعالیت تاکنون بیان کرد: وزیر اقتصاد در همه موضوعات عملکرد خوب و مناسبی داشته است. این اقدام در موضوعی همچون مالیات‌های اخذ شده به وضوح مشاهده شد که شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی آن نسبت به یک دهه اخیر بودیم. مجبورکردن بانک‌ها به کاهش بنگاه‌داری و ترک آن دیگر اقدامی است که وزیر اقتصاد به خوبی آن را سامان داد.

وی ادامه داد: موظف‌کردن بانک‌ها برای فروش اموال مازاد و ورود سرمایه ناشی از آن برای تسهیلات و سرمایه در گردش، مالیات بر خانه‌های خالی با ایجاد سامانه منسجم، ساماندهی پایانه‌های فروشگاهی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و همچنین تسهیل کسب و کار جزو فعالیت‌های شاخص وزیر اقتصاد در دولت سیزدهم بوده است.

علیزاده با بیان اینکه آقای خاندوزی در مدت فعالیت خود به عنوان وزیر اقتصاد عملکرد خوبی داشته است، تاکید کرد: وی در این مدت عملکرد خوبی داشته است. البته ممکن است که در این میان اشکالاتی هم وجود داشته باشد که می‌توان با مشاوره و هم‌فکری برادرانه بر این مشکلات فائق آمد. اگر احیاناً اشکال مدنظر حل نشد آنگاه استیضاح حق مجلس است.

وی با بیان اینکه طرح مسائلی همچون استیضاح وزرا در شرایط کنونی اصلا به نفع مردم نیست، تصریح کرد: این کارها در شرایط کنونی هیچ فایده‌ای برای مردم ندارد و بیشترین زیان آن متوجه مردم خواهد بود. چرا که قیمت‌ها بلافاصله جابجا شده و بورس و بازار به سرعت نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد. در این میان، مردم هم با یک نابسامانی و تلاطم اقتصادی روبرو می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا فشارهای اقتصادی در شرایط کنونی را باید جزئی از جنگ اقتصادی دشمن دانست یا خیر، خاطرنشان کرد: می‌توان در این شرایط گفت که دانسته یا نادانسته شاید در نقشه دشمن بازی می‌کنیم. البته من چنین جسارتی را به عزیزان نماینده نمی‌کنم ولی نتیجه ای که از آن حاصل می شود غیر از این نیست.

نظر شما