شناسهٔ خبر: 179483 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افزایش تعداد رایزن‌های اقتصادی موجب درآمدزایی و توسعه حوزه صادرات می‌شود

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای توسعه حوزه صادرات باید به افزایش تعداد رایزن های اقتصادی کشورمان توجه ویژه شود زیرا اقدامات این افراد می تواند زمینه ساز زیاد شدن بازارهای صادراتی و در نهایت درآمدزایی برای کشورمان شود.

به گزارش «نماینده»، فدا حسین مالکی در خصوص وضعیت تحقق دیپلماسی اقتصادی از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، گفت: بر اساس نظر همه کارشناسان سیاسی و حوزه بین الملل، یکی از ابزارهای مهم دیپلماسی برای توسعه روابط اقتصادی، بهره مندی از وجود رایزن های تخصصی و آموزش دیده در این حوزه است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای توسعه حوزه صادرات باید به افزایش تعدادرایزن های اقتصادی کشورمان توجه ویژه شود، اظهار کرد: در واقع اقدامات این افراد می تواند زمینه ساز زیاد شدن بازارهای صادراتی و در نهایت درآمدزایی برای کشورمان شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران اسلامی با شدیدترین محدودیت ها و تحریم های ظالمانه از سوی کاخ سفید قرار دارد، ادامه داد: بنابراین اگر مولفه دیپلماسی اقتصادی در بالاترین سطح محقق نشود، نمی توان این تحریم ها راخنثی کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی وقتی نیازهای کشورها از سوی رایزن‌های تجاری و اقتصادی مشخص و شناسایی شود، می توان محصولات تولید کشورمان را به راحتی صادر کرد. این مهم در حالیست که اکنون کشورمان با کشورهای عضو پیمان شانگهای و همچنین اوراسیا نیز در ارتباط است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد افزایش تعداد رایزن های اقتصادی در سفارتخانه ها و نمایندگی های ایران در خارج از کشور باشیم.

نظر شما