شناسهٔ خبر: 179478 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دستگاه دیپلماسی با برنامه‌ریزی هدفمند درصدد افزایش همکاری مشترک اقتصادی با همسایگان باشد

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد باید با برنامه ریزی مشخص بلند مدت و هدفگذاری های مشخص، همکاری های مشترک اقتصادی با همسایگان را افزایش دهیم.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری در خصوص وضعیت تحقق دیپلماسی اقتصادی از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، گفت: در شرایط کنونی افزایش سطح ارتباط با همسایگان در اولویت سیاست خارجی کشورمان قرار دارد لذا توسعه سطح روابط سیاسی باید همزمان به توسعه روابط و تعاملات اقتصادی نیز توجه شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع توسعه روابط اقتصادی می تواند زمینه ساز سرمایه گذاری خارجی در کشورمان شود که این امر یکی از مولفه های مهم برای شکوفایی اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه توسعه روابط تجاری میان کشورها بر امنیت منطقه نیز تاثیر مثبت می گذارد، ادامه داد: بر این اساس دستگاه دیپلماسی باید توسعه تعاملات تجاری با کشورهای همسایه و منطقه را در اولویت کاری خود قرار دهد که این مهم با عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه ها و یادداشت های همکاری مشترک امضاء شده، محقق خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به طور مستمر بیان کردند همسایه محوری باید در اولویت توسعه روابط خارجی باشد؛ از این رو مشاهده می شود که در دولت جدید این رویکرد به طور جدی دنبال می شود و هر روز شاهد رفت و آمدهای دیپلماتیک هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی مشخص بلند مدت و هدفگذاری های مشخص، همکاری های مشترک اقتصادی با همسایگان را افزایش دهیم.

نظر شما