شناسهٔ خبر: 179465 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل نقض آشکار حقوق بشر است

محمد بیگی عضو فراکسیون زنان مجلس، لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را نقض آشکار حقوق بشر دانست و گفت: جالب است که ناقضان واقعی حقوق بشر در کشورهای به ظاهر پیشرفته چشمان خودشان را بر واقعیت های پیشرفت ایران بستند و بدون اینکه اطلاعی از قوانین پیشرفته ایران در حوزه زنان داشته باشند دست به چنین اقداماتی می زنند.

به گزارش «نماینده»، فاطمه محمد بیگی لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را نقض آشکار حقوق بشر دانست و گفت: با این اقدام اعتبار سازمان ملل و نهادهای به ظاهر حقوق بشر زیر سوال رفت و از آنها اعتبارزدایی و حیثیت زدایی شد؛ این بدعت خطرناک باعث بی اعتمادی زنان و دختران ایرانی و آزاده جهان خواهد شد.

وی افزود: کشورهایی که این کار را کردند باید بدانند که از این به بعد زنان ایرانی فرزندانشان را با برائت از آمریکایی ها با شدت بیشتری تربیت خواهند کرد و مطمئن باشند که نسل آینده مسلمانان و ایرانیان این موضوع را هرگز از یاد نخواهند برد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مجلس یازدهم در راستای بهبود وضعیت زنان کشور، گفت: در مجلس یازدهم بهترین قوانین حمایتی را از زنان و کودکان داشتیم به عنوان مثال قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با 73 ماده در راستای حمایت از حقوق زنان و کودکان بوده و قانون تسهیل ازدواج جوانان نیز قانونی حمایتی از جوانان و بانوان است و قوانین حمایتی متعددی در این زمینه داریم.

محمدبیگی یادآور شد: طی هفته‌های اخیر هم سامانه باروری سالم را برای حمایت از حقوق مادر باردار با حضور وزیر بهداشت افتتاح کردیم و از سویی زوجین نابارور را تحت پوشش بیمه قرار دادیم و در قانون جوانی جمعیت برای مادران باردار و کودکان زیر 5 سال در سه دهک پایین بسته های ویژه تغذیه ای و حمایتی در نظر گرفتیم و زنان عشایر دارای سه فرزند را بیمه کردیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کردیم: جالب است که ناقضان واقعی حقوق بشر در کشورهای به ظاهر پیشرفته چشمان خودشان را بر واقعیت های پیشرفت ایران بستند و بدون اینکه اطلاعی از قوانین پیشرفته ایران در حوزه زنان داشته باشند دست به چنین اقداماتی می زنند.

نظر شما