شناسهٔ خبر: 179437 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس مجدد بررسی می شود

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: تمام تلاش ما این است که انتخابات آینده مجلس بر اساس اصلاحات در قانون انتخابات برگزار شود.

به گزارش «نماینده»، علی حدادی در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: کلیات این طرح در نشست های پیشین مجلس رای نیاورد، طبق ماده ۱۳۰ آیین نامه داخلی مجلس اگر ۵۰ نماینده درخواست بدهند مجدد در دستور کار قرار می کند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد در مجلس بیان کرد: ۱۱۲ نفر برای بررسی مجدد طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس درخواستی امضا کردند که در صحن علنی امروز قرائت شد. از این رو مجدد در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بررسی می شود، پیشنهادات، معایب و ایرادات مدنظر نمایندگان مطرح و بررسی خواهد شد تا دوباره برای تصویب نهایی به صحن علنی ارسال شود.

وی تاکید کرد: اصل بحث ما این است که اصلاحات در قانون انتخابات مجلس صورت بگیرد تا در انتخابات آتی نمایندگان مجلس اعمال شود با همین هدف درخواست بررسی مجدد داده شد. تمام تلاش ما این است که قبل از بودجه و بحث های مختلف دیگر که زمان بیشتری از مجلس می برد، طرح مذکور را در صحن ارائه و بررسی کنیم./

نظر شما