شناسهٔ خبر: 179375 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

غضنفرآبادی: شاهد جنایات قدرت‌های استکباری در سراسر دنیا هستیم

غضنفر آبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به رویکرد دوگانه غرب در قبال مسئله حقوق بشر گفت: تشکیل کمیته حقیقت‌یاب توسط سازمان ملل یک تصمیم برنامه‌ریزی شده بود.

به گزارش «نماینده»، موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: حقوق بشر از زمانی که ادیان الهی ظهور داشته‌اند به وجود آمده است؛ در این دوران بدترین و وحشتناک‌ترین خشونت‌ها در غرب دنیا استفاده است. حقوق بشر امروزی پس از کشته شدن میلیون‌ها انسان در جنگ‌های جهانی به این گونه تعریف شد و سازمان ملل تشکیل شد. کشورهای غربی پس از این اتفاقات شورای حقوق بشر را شکل دادند تا جلوی حوادث غم‌انگیز مانند جنگ جهانی را بگیرند و زندگی مسالمت‌آمیز مردم را فراهم سازند.

غضنفرآبادی اظهار داشت: به طور کلی حقوق بشر سی ماده دارد که در سال ۱۹۴۸ به تصویب رسیدند. حقوق بشری که توسط کشورهای غربی وجود دارد یک سری نقص‌هایی دارد و به همین دلیل از زمان شکل‌گیری آن تاکنون همچنان آسایش انسان‌ها فراهم نشده است. علت این مسئله عدم توجه به روح انسانی و حقیقی است.

وی افزود: از نقص‌های حقوق بشر می‌توان به گسستگی از خدا اشاره کرد؛ برای مثال در قانون اف‌ای‌تی‌اف مسائلی مطرح می‌شوند که با فطرت انسانی در تضاد هستند. همچنین در حقوق بشر غربی قوانین ازدواج‌هایی خلاف بر فطرت انسانی وجود دارد که همه نشان‌دهنده فاصله حقوق بشر با فطرت انسان است. در این قوانین به عدم جاودانگی انسان و آرامش آدمیزاد توجهی نشده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در کنار تمامی این موارد، خود کشورهای غربی و قدرت‌های استکباری به قوانین حقوق بشر احترام نمی‌گذارند و آن‌ها را رعایت نمی‌کنند. در مقابل قوانین اساسی ایران منطبق‌ترین قوانین با حقوق بشری درست است. قانون اساسی کشور ما به گونه‌ای است که ریاست جمهوری، مجلس و مسئولان به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند و اگر رفتاری غیرانسانی در کشور وجود داشته باشد پیگیری‌های لازم را صورت می‌دهند.

غضنفر آبادی گفت: پلیس کشورهایی مانند آمریکا جنایات واضحی را انجام می‌دهند اما کسی از آن‌ها سوالی نمی‌پرسد چرا که هیچ فردی نمی‌تواند پیگیری لازم را صورت دهد. شورای حقوق بشر جزوی از مجمع عمومی سازمان ملل است؛ این سازمان طی روزهای گذشته رای دادند که رژیم صهیونیستی باید تسهیلات هسته‌ای خود را کنار بگذارد اما این رژیم چنین اقدامی صورت نخواهد داد. رای آن‌ها بر علیه ایران نیز و صدور قطعنامه هیچ تاثیری بر کشور نخواهد داشت. آن‌ها تنها تلاش دارند با انجام جنگ‌ترکیبی و روانی تفکر افراد را تغییر دهند اما امروزه دیگر مردم شاهد جنایات این کشورها در سراسر دنیا هستند.

وی افزود: تشکیل کمیته حقیقت‌یاب توسط سازمان ملل یک تصمیم برنامه‌ریزی شده بود؛ آن‌ها همواره طی سال‌های اخیر اقداماتشان علیه ایران را ادامه داده‌اند و حتی زمانی که ایران سر مسائل هسته‌ای با آن‌ها همکاری می‌کرد باز کشورهای غربی بر علیه این فعالیت‌ها رای می‌دادند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: خوشبختانه عموم مردم ایران آگاهی کافی را دارند و می‌دانند اتفاقات پیش آمده از کجا سرچشمه می‌گیرند؛ تمامی نمایندگان مربوطه طی مدت زمان اخیر صحبت‌های لازم برای آگاه‌سازی را صورت داده‌اند و مردم ایران نیز کاملا دشمن‌شناس هستند. دشمنان ما اکنون دیگر راهی برای ادامه دادن ندارند چرا که مهره‌های آن‌ها سوخته است.

وی گفت: فرق پلیس ما با کشورهای غربی آن است که پلیس‌های ما مجروح می‌شوند و به دیگران آسیبی نمی‌رسانند اما ما در آمریکا شاهد آسیب رسیدن به هیچ پلیسی نیستیم با این که پلیس‌های غربی به مردم و معترضان آسیب می‌رسانند.

نظر شما