شناسهٔ خبر: 179318 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وجود تفاهم بین دولت و مجلس در شناسایی مطالبات مردم/ مسئله اصلی معیشت و اقتصاد است

پیرهادی نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به وجود تفاهم بین دولت و مجلس در شناسایی مطالبات مردم، گفت: مسئله اصلی معیشت و اقتصاد است و ما باید از خوان مشکلات معیشتی و اقتصادی عبور کنیم.

به گزارش «نماینده»، محسن پیرهادی در خصوص جلسه مشترک دولت و مجلس و مسائلی که در این نشست مطرح شده است، گفت: اعضای کابینه دولت سیزدهم و رئیس جمهور به مناسبت روز مجلس به مجلس آمدند و ضمن تبریک به نمایندگان به طرح مباحث مختلفی پیرامون موضوعات روز کشور پرداختند. در خلال این مباحث که تعدادی از وزرا صحبت کردند، نمایندگان هم نکات خود را شفاف و صریح به وزرا و دولت اعلام کردند.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس بازدهم یادآور شد: این جلسه صمیمی اما صریح، صادقانه و شفاف بود. به نظر بی‌پرده صحبت شد و روسای دو قوه هم نکاتی را مطرح کردند و قرار شد این جلسات با فاصله زمانی کوتاه‌تر تشکیل شود از این جهت که نیاز به گفتگو بیشتر شده و مشکلات کشور و مطالبات مردم کم نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: تقریبا در شناسایی موضوعات تفاهمی بین دولت و مجلس وجود دارد و مسئله اصلی معیشت و اقتصاد است. ما باید از خوان مشکلات معیشتی و اقتصادی عبور کنیم تا مردم رضایت نسبی از ما داشته باشند. موضوعات مختلفی به همین جهت در این نشست مشترک مطرح شد که در کارگروه‌ها دنبال خواهیم کرد.

پیرهادی افزود: امروز نظام مسائل کشور تا حد قابل قبولی درست احصاء شده و باید به سمت ارایه راهکارهای ضروری پیش رویم. مطالباتی هم که دنبال کردیم، مطالبات مردم بوده است، در ادامه نشست مشترک هم از دولت خواستیم با جدیت در مدیریت و سرعت عمل کارها را پیش ببرد و حتی از دستگاه های دولتی خواستیم که راهگشا باشند تا مدیران اجرایی با شجاعت و توانایی بالا تصمیم بگیرند و اجرا کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در حل مسائل مردم باید تعجیل داشته باشیم، گفت: در خصوص بودجه 1402 و برنامه هفتم وکالاهای اساسی نکاتی مطرح شد که قرار شد دنبال کنیم. در حوزه مسکن و سفرهای استانی رئیس جمهور نیز بحث شد و از رئیس جمهور جهت حضور در میدان تشکر کردیم و خواستیم این سفرهای را ادامه دهند تا بتوانیم با یک قوت بیشتری کار را دنبال کنیم.

پیرهادی در پایان تصریح کرد: تفاهم در مورد اینکه کار مردم با کمک و همدلی و همیاری بیشتر دولت و مجلس محقق خواهد شد، بین دو قوه مجریه و مقننه شکل گرفته است.

نظر شما