شناسهٔ خبر: 179165 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

توانمندی لازم برای ایجاد پیام‌رسان داخلی وجود دارد

احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس گفت: توانمندی‌ بسیاری در کشور در زمینه تولید نرم افزار وجود دارد و نخبگان بسیاری داریم که می‌توانند نمونه‌های مشابه پلتفرم‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی را تولید کنند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی درباره شرایط فعلی فضای مجازی و آینده کسب و کارهای آنلاین، گفت: کسب و کارهای موجود در فضای مجازی باید سر جای خود باشند و به فعالیت خود ادامه دهند، کما اینکه در حال حاضر نیز تعطیل نشده‌اند. بسیاری از کسب و کارهای داخلی همین روزها در فضای آنلاین فعالیت دارند. اما قطعاً پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌هایی که به بستری برای ایجاد ناامنی تبدیل شده‌ اند، نیاز به رسیدگی دارند.

وی درباره تأثیرات فضای مجازی بر تشدید التهابات و ناامنی‌ها، تصریح کرد: در شرایط فعلی شاهد هستیم علیرغم آنکه واتساپ و اینستاگرام بسته است، از روش‌های مختلف فراخوان‌هایی صادر می‌شود و با این فراخوان‌ها هر هفته گوشه‌ای از کشور به ناامنی کشیده شده و عده‌ای دست به تخریب می‌زنند.

فلاحی تأکید کرد: شبکه‌های مجازی بیگانه در حال دعوت کردن مردم به ادامه آشوب هستند و اجازه بازگشت امنیت را نمی‌دهند. این پلتفرم‌ها به ابزاری برای پیشبرد اهداف دشمنان کشور تبدیل شده‌اند. طبیعتاً در این شرایط بسیاری از مردم درخواست برقراری مجدد امنیت و بازگشت آرامش را دارند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برقراری امنیت مستلزم آن است که با عوامل ناامنی برخورد سنجیده صورت گیرد و امروز یکی از این عواملی که کسب و کار و امنیت مردم را به خطر انداخته، برخی پلتفرم‌های خارجی از جمله توئیتر، تلگرام و اینستاگرام هستند.

وی ادامه داد: مسئولان امنیتی و تصمیم‌گیران باید در این زمینه مراقبت کنند که تا زمانی که احتمال تداوم ناامنی‌ها و فراخوان‌های جدید وجود دارد، بار دیگر بستری برای تشدید التهابات از طریق فضای مجازی فراهم نشود. البته تصمیم نهایی برای بازگرداندن فضای مجازی به شرایط سابق با مسئولان امنیتی و متخصصان حوزه‌های مربوطه است.

فلاحی خاطرنشان کرد: قطعاً توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در کشور در زمینه طراحی و ایجاد پلتفرم‌های داخلی وجود دارد. جوانان متخصص، فرهیخته و نخبه‌ای داریم که می‌توانند با حمایت‌های لازم فقدان موجود در این زمینه را برطرف کنند و نمونه‌های داخلی مشابه این نرم افزارها را در دسترس مردم قرار دهند. مسئولان باید این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را شناسایی کنند و با درک شرایط فعلی، بستر لازم را برای پیشرفت این عرصه فراهم سازند.

نظر شما