شناسهٔ خبر: 179020 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: برنا

سبدهای متکثری باید در روابط تجاری و اقتصادی داشته باشیم

متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی خواهیم یک سبد برای اقتصاد و تجارت خود تعریف کنیم بلکه می‌خواهیم سبدهای متفاوت و متکثری داشته باشیم.

به گزارش «نماینده»، روح الله متفکر آزاد درباره انعقاد قراردادهای طولانی مدت بین ایران و روسیه و ایران و چین،گفت: هر چقدر ما بتوانیم اقتصادهای مختلف دنیا و اقتصاد و منافع خودمان را به منافع کشورهای مختلف نزدیک کنیم، امکان ضربه زدن به منافع ما برای دشمن کمتر می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس، ما نمی خواهیم یک سبد برای اقتصاد و تجارت خود داشته باشیم بلکه ما می‌خواهیم سبد های متفاوت و متکثر داشته باشیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف ما از این مسئله این است که اگر یک مورد ضربه خورد، مابقی اقتصاد ما ضربه نخورد. از این جهت ما از انعقاد هر سندی با هر کشوری در دنیا که به نفع منافع ملت ما باشد، استقبال می‌کنیم.

متفکرآزاد تاکید کرد: طبعاً در انعقاد این سندها آن کشور طرف مقابل هم منتفع خواهد بود و دوسویه و حتی چندسویه است.

وی با بیان اینکه ما دقت نظر داریم که هیچ سند استعماری در توافق با کشورها منعقد نشود،افزود: منافعی که درحال حاضر می توانیم در قرارداد با کشورها ببندیم، منافعی است که بعد از تحریم های اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از ما دریغ کردند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در حوزه نفت و گاز سرمایه گذاری اطمینان بخش می خواهیم. ما در حوزه ریلی سرمایه‌گذاری اطمینان‌بخش می‌خواهیم. همچنین در بنادر سرمایه‌گذاری اطمینان‌بخش می‌خواهیم. در حوزه زیرساخت‌ها نیز همین‌گونه است.

متفکر آزاد بیان کرد: هر مواردی که قبلاً امتحان کردیم و غربی ها به ما «نارو» زدند و با تحریم های خود دست ما را در پوست گردو گذاشتند و منافع ملت ما از دست رفت، در هر قراردادی که ببندیم، مورد توجه قرار می‌گیرد و منافع ملت خودمان اولویت دارد و هیچ چیزی از آن بالاتر نیست.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه هایی بین ایران و چین انجام شده اما قرارداد نیست،گفت: ایران و روسیه هم در مرحله انعقاد تفاهم هستند. انعقاد برخی از قراردادهای ایران و چین آغاز شده است اما انعقاد تفاهم بین ایران و روسیه در حال انجام است.

نظر شما