شناسهٔ خبر: 178956 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وزارت امور خارجه پیگیر تخلف رسانه های ضدایرانی در مجامع بین المللی باشد

کراپ‌شده - بشیری نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: انتشار اخبار کذب از واقعیت ایران از سوی رسانه های ضدایرانی باعث التهاب در جامعه شده که باید این موضوع به طور جد در مجامع بین‌المللی پیگیری شود.

به گزارش «نماینده»، فرهاد بشیری با اشاره به اینکه وزیر ارشاد پیگیر شکایت حقوقی از رسانه های ضد ایرانی در مجامع بین المللی است، گفت: از آنجایی که در جامعه جهانی زندگی می کنیم همه باید منطبق بر قوانین بین المللی عمل کرده و در این مسیر رسانه ها مستثنی نمی‌شوند و انتظار می‌رود که رسانه‌ها با توجه و دقت بیشتری به قوانین عمل کرده و متناسب با آن نسبت به انتشار اخبار اقدام کنند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس ادامه داد: رسانه‌ها باید حقایق و واقعیت‌ها را مخابره کنند چرا که با انتشار اخبار کذب، باعث التهاب در جامعه می‌شوند.

وی بیان کرد: از این رو از مسئولین وزارت ارشاد اسلامی و امورخارجه انتظار می رفت پیش از این، اخبار رسانه ها را رصد و مقابله می کردند تا امروز با انتشار اخبار نادرست از ایران در رسانه های غربی، باعث ایجاد التهاب در جامعه نمی شدند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اکنون باید با طرح شکایت در مجامع بین المللی، نشان داد که رسانه های خارجی بر خلاف قوانین و واقعیت ها عمل کرده اند و در آینده نیز قوانین و رسالت رسانه ای با دقت بیشتری رعایت شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد؛ به منظور پیگرد قانونی رسانه های معاند فارسی زبان، به زودی از طریق وزارت امور خارجه و نهادهای ذیربط، شکایتی علیه این رسانه ها در مراجع حقوقی بین المللی مطرح خواهد شد.

نظر شما