شناسهٔ خبر: 178929 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گشودن گره کور قانون رتبه‌بندی برای معلمان مهرآفرین با مصوبه امروز مجلس

رضا حاجی‌پور  سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مصوبه امروز صحن علنی مجلس، گفت: با مصوبه امروز دیگر معلمان مهرآفرین نیز بدون اخذ آزمون، مشمول رتبه بندی معلمان می‌شوند و دولت باید هرچه سریع‌تر به مصوبه مجلس جامه عمل بپوشاند.

به گزارش «نماینده»، رضا حاجی پور با اشاره به مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در جریان بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، مجلس با ردیف ۸ این لایحه موافقت کرد که بر این اساس، معلمان مهرآفرین بدون برگزاری آزمون مشمول قانون رتبه بندی می شوند.

نماینده مردم آمل در مجلس تصریح کرد: پس از کش و قوس بسیار بین مجلس و دولت در تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان، گروهی از معلمان تحت عنوان معلمان مهرآفرین که بیش از ۸۰ هزار معلم بوده و سابقه چندین ساله در تدریس داشتند، مشمول قانون رتبه بندی می‌شوند.

حاجی پور یادآور شد: در آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، این گروه از معلمان که برخی از آنان بیش از ۱۵ سال سابقه داشته و به صورت پیمانی جذب شدند و باید رسمی می‌شدند ولی نشدند، از رتبه بندی محروم شده و دولت عنوان می‌کرد که باید پس از اخذ آزمون و رسمی شدن شامل رتبه بندی شوند که این مسئله ظلمی آشکار به این عزیزان بود.

وی تأکید کرد: با مصوبه امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی، معلمان مهرآفرین نیز بدون آزمون مشمول رتبه بندی می‌شوند و انتظار داریم دولت هرچه سریع‌تر نسبت به اجرای قانون اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: دولت باید علی الحساب‌های پرداختی به معلمان را به مهرآفرینان نیز پرداخت کند و در مسیر اجرای مصوبه مجلس نیز پس تأیید مصوبه از جانب شورای نگهبان نظارت لازم را خواهد داشت.

نظر شما