شناسهٔ خبر: 178881 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وزارت صمت باید تفکیک شود/اصلاح سیاست‌های کلان اقتصادی ضروری است

رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی گفت: تفکیک وزارتخانه صمت، اصلاح سیاست‌های کلان اقتصادی و صنعتی کشور از جمله مسائل مربوط به واردات، صادرات، تولید و اقدامات زیربنایی می‌تواند به بهبود عملکرد این وزارتخانه کمک کند.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی درباره عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت با مشکلات ساختاری روبه‌رو هستیم که بخشی از آن مربوط به ماموریت گسترده و وسیع این وزارتخانه در حوزه‌های صنعت، معدن، بازرگانی و تجارت است بنابراین نخستین اقدامی که برای ساماندهی این موضوع باید صورت گیرد، تفکیک وزارت صمت است؛ تزلزل مدیریتی و تغییر وزیران دردی را دوا نمی‌کند.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون در کابینه آقای رئیسی یا کابینه‌های قبلی کار هیچ وزیری بی‌عیب و ایراد نیست اما اینکه هرچند وقت یک بار تزلزل مدیریتی ایجاد کنیم و هر سال وزیری را جابه جا کنیم، هیچ وزیری نمی‌تواند یک وزارتخانه بزرگ و با حوزه ماموریتی مانند وزارت صمت را اداره کند.

وی اضافه کرد: تفکیک وزارتخانه صمت، اصلاح سیاست‌های کلان اقتصادی و صنعتی کشور از جمله مسائل مربوط به واردات، صادرات، تولید، اقدامات زیربنایی و... می تواند به بهبود وضعیت این وزارتخانه کمک کند اما اینکه فکر کنیم مشکل درحد تعویض وزیر یا معاون وزیر است و با ایجاد ناپایداری و تزلزل حل می‌شود، کارشناسی نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه عملکرد آقای فاطمی امین آنقدر ضعیف نیست که استیضاح شود، ادامه داد: ضمن احترام به همکاران استیضاح‌کننده که از حق قانونی خود استفاده می‌کنند و دلایل و مستنداتی دارند اما در استیضاح وزیر صمت، حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهیم که این وزارتخانه دچار تزلزل و تغییر مدیرتی نشود همچنین برای تفکیک این وزارتخانه به دو وزارت صنعت و معدن و وزارت بازرگانی و اصلاح سیاست‌های کلان اقتصادی، سیاسی،؛ وارداتی صادراتی و... تلاش خواهیم کرد تا وزیر در حوزه ماموریت خود موفق عمل کند.

نظر شما