شناسهٔ خبر: 178848 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

برخی به دنبال کوتاه کردن دست شرکت‎‌های دانش‌بنیان از تولید محصولات ارگانیک هستند

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از عملکرد ضعیف وزارت جهاد کشاورزی و سازمان غذا و دارو در مجوزدهی به تولیدات شرکت‌های دانش بنیان، گفت: برخی به دنبال کوتاه کردن دست شرکت‎‌های دانش بنیان از تولید محصولات ارگانیک هستند تا از واردات گسترده سموم به کشور سود خود را ببرند.

به گزارش «نماینده»، محمد وحیدی با تأکید بر ضرورت توجه به شرکت‌های دانش بنیان در کشور، عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت بومی سازی بین دانش و فناوری را دارند و می‌توانند حلقه گمشده تولیدات بومی با نیاز کشور باشند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس با اشاره به بازدید از محصولات شرکت‌های دانش بنیان در استان‌های مختلف، عنوان کرد: یکی از شرکت‌ها اختراعی تولید کرده که می‌تواند محصولات گیاهی و جانوری را با بیش از 95 درصد کیفیت فریز کنند و پس از پخت قابل استفاده باشد یا محصولات متنوع دیگری تولید شده مورد نیاز حوزه کشاورزی است.

وحیدی تصریح کرد: متأسفانه مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات مانع از این می‌شوند که میزان تولید محصولات ارگانیک در کشور افزایش پیدا کند چراکه واردکنندگان سموم سود بالایی از واردات می‌‎برند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، میزان سم مصرفی در بخش‌های تولیدی کشاورزی بالا است و تنها راه کاهش آن حمایت از شرکت‌‎های دانش بنیان است چراکه این شرکت‌ها می‌توانند با افزایش ظرفیت‌های موجود در طبیعت، از میزان آن بکاهند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم در مسیر سالم سازی محصولات غذایی و افزایش امنیت غذایی حرکت کرده و محصولات سالم تر و با سموم شیمیایی کمتری به دست آوریم.

وی تأکید کرد: لازم است وزارت جهاد کشاورزی و سازمان غذاو دارو با بررسی آثار فیزئولوژیک محصولات دانش بنیان در حوزه کشاورزی بر محصول نهایی و اطمینان از تضمین سلامت مردم، می‌توانند به استفاده از دانش های نوین و جدید در حوزه کشاورزی کمک کنند.

نظر شما