شناسهٔ خبر: 178828 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت عراق هرچه سریع‌تر نسبت به اخراج تروریست‌ها از اقلیم اقدام کند

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت عراق و اقلیم باید هر چه سریع تر نسبت به اخراج تروریست ها از خاک خودش اقدام کنند.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی با اشاره به اینکه ایران تداوم حضور مسلحانه تروریست‌ها در کردستان عراق و تحرکاتشان را تحمل نمی‌کند، گفت: اقلیم کردستان باید مسئولیت پذیر و تعهدپذیر باشد و اجازه ندهد خاک عراق محل استقرار گروهک‌هایی باشد که در تاریخ حیات ننگین خودشان دستشان به خون مردم ایران آغشته است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گروهک ها به دلیل همراهی با بیگانگان در منطقه حضور دارند، اظهار کرد: تاریخ فراموش نخواهد کرد این گروهک ها چطور مردم غرب کشورمان را به خاک و خون کشیده و شهید کردند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد خاک عراق محل استقرار این گروهک ها باشد، جمهوری اسلامی درسی به آنها خواهد داد که تا ابد فراموش نکنند لذا دولت عراق و اقلیم کردستان باید هر چه سریع تر نسبت به اخراج این افراد از خاک خودش اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ایران برخورد با تروریست ها را برای خودش حق مشروع می داند، افزود: گروهک های ضدامنیت ملی که در این منطقه حضور دارند درصدد ناامن کردن دو کشور هستند لذا عراقی ها نیز باید نسبت به این امر حساس باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک تروریست خطر مشترک برای همه کشورها است و اکنون نیز این تروریست ها با حضورشان در خاک عراق تهدیدی برای هر دو کشور محسوب می شوند.

نظر شما