شناسهٔ خبر: 178807 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

صاحبان کرسی و اندیشه پرده از برنامه جدید دشمن بردارند

پیرهادی نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: مسئولان و صاحبان کرسی و اندیشه از هر طیف سیاسی باید به میدان آمده و همگی در کنار هم پرده از برنامه جدید دشمن بردارند.

به گزارش «نماینده»، محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با عنوان « رویای تقابل ملت کف خیابان »در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«درباره چرایی و چگونگی بروز ناآرامی‌های اخیر و ضرورت ارتقای اعتماد عمومی در پی این حوادث چند نکته مطرح است:

۱- تقویت انسجام و وحدت ملی یکی از تاکیدات موکد مقام معظم رهبری است، چنان که ایشان معتقدند در نظام اسلامی، حکومت با محبت، با ایمان، با وحدت و همدلی( است)، همچنین با هم بودن مردم و حکومت، با هم بودن اجزای حکومت و با هم بودن اجزای مردم است.( بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام فروردین سال ۷۷)

۲- در ناآرامی‌های اخیر اگرچه مردم معترض با سبک و جنس حضورشان در تجمعات اعتراضی خیلی زود مرزبندی شان را با اغتشاشاگران و مهره‌های معاندان نظام نشان دادند و هویدا شد که دشمنان نظام پتانسیل عظیمی را برای ملتهب کردن فضای کشور بکار گرفته‌اند و از هرچه در توان داشتند جهت رسیدن به مطلوب‌شان بهره برده‌اند اما مردم هوشیار و آگاه ایران بازهم راه را بر سوء اسنفاده آنها بستند.

۳- در این بین اما موضوعی اهمیت دو چندان دارد که باید بدون فوت وقت مورد توجه قرار گیرد تا از بازتکرار چنین حوادث مشابهی جلوگیری شود. همانطور که عیان شد برنامه و هدف اخیر معاندان نظام « رودررو قرار دادن مردم» بود. جدای از ریشه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی که ملت ایران را ورای تفاوت زبان، قومیت و مذهبی گردهم آورده است تلاش این است که گروه اول-طرفداران فرهنگ اسلامی را به عنوان پشتوانه اجتماعی نظام و گروه دوم طرفداران آزادی های اجتماعی را به عنوان مردم معترض و منتقد به نظام رو به روی هم قرار دهند. مانور رسانه های معاند و پمپاژ این ادعا در لوای ساخت شعارهای اجتماعی، مطالبات سیاسی و اقتصادی همچنان ادامه دارد اما هدف ایجاد انشقاق میان ملت ایران اسلامی است.

۴- تصور و برنامه برای ایجاد شکاف میان اسلام و آزادی های این چنینی تصور خامی است و ره به جایی نخواهد برد چرا که فرهنگ اسلامی ریشه در جان مردم ایران دارد. حضور باشکوه آنان در مراسم مذهبی، میزان سفرهایشان به عتبات عالیات و عشقی که به ائمه و از جمله‌ امام حسین(ع) دارند و در راهپیمایی اربعین گوشه‌ای از آن را آشکار می کنند مصادیقی از باور و عشق ملت ایران به اسلام است که در کالبد ایرانی‌شان جریان دارد.

۵- مردم هوشیارند اما هوشیاری مردم شرط لازم و کافی عبور از توطئه کشور نیست و باید مسئولان، صاحبان کرسی و اندیشه، چهره های محبوب مردمی از هر طیف سیاسی به میدان آمده و همگی در کنار هم پرده از برنامه جدید دشمن بردارند و به تقویت انسجام و وحدت ملی توجه دو چندان کنند.

۶- در کنار به میدان آمدن مسئولان و افراد صاحب نظر و اثر فراهم آوردن بستری برای گفتگو و شنیدن صدا همه مردم ضرورتی است که پس از فروکش کردن ناآرامی ها باید به آن پرداخت و برای آن برنامه مدون و مستمری داشت.»

نظر شما