شناسهٔ خبر: 178795 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کشورهای عضو سیکا می‌توانند نقش پررنگی برای نابودی تروریست‌ها در منطقه ایفا کنند

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد علاوه بر تامین امنیت به عنوان زیرساخت تحقق برنامه های اقتصادی و فرهنگی، کشورهای اجلاس سیکا می‌توانند نقش محوری در نابودی گروه های تروریستی افراطی داشته باشند.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری در خصوص اهمیت حضور کشورمان در اجلاس سیکا، گفت: رویکرد این اجلاس تامین امنیت منطقه است لذا با توجه به موقعیت استراتژیک و جغرافیایی ایران، مشارکت فعال کشورمان امری مهم و موثر تلقی می شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران سومین کشور در دنیا از حیث دارا بودن تعداد همسایه محسوب می شود لذا تعامل و همگرایی میان همسایگان می تواند به تحقق اهداف عمومی اجلاس سیکا کمک شایانی کند

وی با اشاره به اینکه امروزه مبارزه با پدیده تروریست در دنیا خصوصا منطقه به موضوع مهمی برای همه کشورها تبدیل شده است، ادامه داد: علاوه بر تامین امنیت به عنوان زیرساخت تحقق برنامه های اقتصادی و فرهنگی، کشورهای این اجلاس می توانند نقش محوری در نابودی گروه های تروریستی افراطی داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تولید قدرت در حوزه ایجاد ثبات منطقه و همچنین امنیت نیازمند ایفای نقش از سوی همه کشورها است که این مهم از سوی سیکا دنبال می شود، افزود: در این میان ایران اسلامی نیز امروزه به عنوان قدرت برتر نظامی در دنیا شناخته می شود و در راستای ایجاد ثبات و امنیت منطقه هزینه های زیادی نیز داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می رسد کشورهای عضو اجلاس سیکا باید با هوشیاری از تاثیرپذیری نسبت به سیاست های رژیم صهیونیستی و آمریکا دوری کنند زیرا آنها همواره خواهان وجود تنش و بی ثباتی در منطقه هستند.

نظر شما