شناسهٔ خبر: 178762 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دخالت رسانه‌های سعودی در امور داخلی ایران را علامت حُسن نیت نمی‌دانیم

عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات تهران- ریاض، گفت: داشتن حُسن نیت، صداقت و جدیت برای توسعه روابط لازم است که ایران همواره به آن توجه داشته اما دخالت رسانه‌های سعودی در تحولات اخیر ایران را علامت حُسن نیت نمی‌دانیم.

به گزارش «نماینده»، محمود عباس زاده مشکینی در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات تهران- ریاض، گفت: دولت سیزدهم خیز جدیدی در راستای تنش زدایی با همسایگان و تقویت و توسعه روابط با همسایگان برداشت، عربستان هم یکی از همسایه‌های مهم ما بود که مذاکرات با آنها برای از سرگیری تعاملات به واسطه عراق در چند مرحله انجام گرفته است اما علائم حُسن نیت از آنها ندیدیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: عربستان سعودی هر گاه انگیزه برای حل مشکلات خود را داشت یا احساس می‌کرد که ایران می‌تواند مشکلاتش را مثلا در یمن حل کند، به ایران نزدیک شد.

وی افزود: مذاکراتی که تاکنون داشتیم سازنده بوده اما در شرایط فعلی راه اندازی و فعالیت برخی رسانه‌های نزدیک به سعودی‌ها و دخالت در امور داخلی ایران را علایم جدیت و حُسن نیت عربستان نمی‌دانیم و به مسئولان سعودی توصیه می‌کنیم که چنین دخالت‌هایی نمی‌تواند به تعاملات سازنده منجر شود.

عباس زاده مشکینی تصریح کرد: ایران خواهان توسعه روابط با عربستان است، این روابط به هم افزایی کمک می‌کند و دشمنان فرا قاره‌ای دو ملت را هم ناامید کرده و پای آنها را از منطقه قطع می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانطور که ایران با صداقت پیش رفته است، عربستان سعودی هم باید با حُسن نیت، صداقت و جدیت پیش بیاید تا بتوانیم همکاری‌ها و مناسبات دوجانبه را توسعه دهیم.

نظر شما