شناسهٔ خبر: 178757 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حمایت اروپایی‌ها از اغتشاشگران بدون پاسخ نمی ماند

رضاخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از رفتار اتحادیه اروپا و رئیس سیاست خارجی اروپا در خصوص اتفاقات اخیر در ایران انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده»، مجتبی رضاخواه در واکنش به اینکه جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که پیش از نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در اظهاراتی مداخله جویانه به ناآرامی های اخیر ایران پرداخت، گفت: واکنش کشورهای اروپایی و پارلمان اروپا نشان می دهد آنها به شدت به دنبال ایجاد نا آرامی در ایران هستند، در عین حال دستشان به چیزی بند نیست و صرفا با تبلیغات رسانه ای می خواهند در این آشوب بدمند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: حتما این اظهارات، دخالت خارجی ها در امور داخلی ایران است و با پاسخ مناسب ایران مواجه می شود .دستگاه دیپلماسی ما باید از همین حالا هشدارهای لازم را بدهد، اگر اروپا دست از پا خطا کند و بخواهد از آشوبگران داخلی حمایت کند با پاسخ های متناسب مواجه می شود.

وی تاکید کرد: در سال های آتی اروپا برای تامین انرژی به ایران نیاز خواهد داشت، ایران در مراودات اقتصادی با اروپا این موارد را لحاظ خواهد کرد و برای توسعه روابط اقتصادی جایگزین های خوبی خواهیم داشت.

این نماینده مجلس اظهارداشت: واکنش احمقانه اروپایی ها با جواب ایران مواجه خواهد شد، این گونه نخواهد بود که اروپایی از آشوبگران حمایت کند و رفتار آنها بدون پاسخ بماند در آینده پاسخ متناسب داده می شود. اروپایی ها به جای دخالت در امور داخلی ایران به فکر تامین هیزم زمستانشان باشند.

نظر شما