شناسهٔ خبر: 178755 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

مواد دستکش های ضد برش

مواد دستکش های ضد برش

با توجه به عملکردهای مختلف حفاظتی، دستکش های ایمنی معمولاً به انواع دستکش های مقاوم در برابر برش، دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی، دستکش های ضد آب، دستکش های حرارتی، دستکش های ضربه ای و سایر دستکش های ایمنی تقسیم می شوند، دستکش های ضد برش به طور گسترده در بسیاری از زمینه های صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. دستکش های ضد برش می توانند دست های کارگران را از خطرات برش اشیاء تیز و غیره محافظت کنند. آنها به طور گسترده در صنایعی مانند جابجایی مواد غذایی، پردازش شیشه، پردازش فلز، نجات و غیره استفاده می شوند. این بخش مهمی از تولید ایمنی است.

دستکش ها یا آستین های مقاوم در برابر برش توسط نخ های کامپوزیت بافته می شوند. با نخ‌های پرکننده مانند نایلون، پلی‌استر یا اسپندکس اضافه شده برای الاستیک‌تر کردن آسترهای دستکش. نخ‌های کامپوزیتی که سطح برش بالاتری را برای دستکش‌ها محافظت می‌کنند، می‌توانند از هر یک از چندین ماده مختلف یا حتی ترکیبی از چندین ماده ساخته شوند. باعث ایجاد حس سبک وزنی و راحتی می شود و در عین حال سطح خاصی از محافظت را تضمین می کند.

مواد دستکش های ضد برش

مواد مقاوم در برابر برش

انتخاب نوع مناسب تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) برای کارمندان برای کمک به ایمن نگه داشتن آنها در حین انجام وظایف روزانه ضروری است. در حالی که ما معتقدیم که ایمنی برش با ابزار و آموزش صحیح شروع می شود، دستکش های ضد برش مزایای خاصی را نیز ارائه می دهند با بسیاری از دستکش‌های مقاوم در برابر برش در بازار، مهم است که مزایا و محدودیت‌های آن‌ها را بشکافیم تا بتوان از آن‌ها در کنار چاقوهای ایمنی برای کاهش خطر آسیب‌دیدگی یا تصادفات و آسیب‌های محل کار استفاده کرد. دستکش‌های ضد چاقو وجود ندارند، اما دستکش‌هایی که برای محافظت از دست‌های پوشنده در حین کار با ابزار تیز طراحی شده‌اند و در کنار روش‌های ایمنی مناسب استفاده می‌شوند، می‌توانند هنگام کار با ابزار تیز، از دست‌های پوشنده در برابر بریدگی محافظت کنند. امروزه کاربرد دستکش ایمنی ضد برش در صنایع به امری ضروری و اجتناب ناپذیر برای حفاظت از دست ها تبدیل شده است.

  • آرامید : الیاف آرامید پایداری حرارتی بسیار بالایی دارد و بنابراین می توان در محیط هایی که نیاز به حفاظت حرارتی تا دمای 500 درجه سانتیگراد دارند استفاده کرد. ویژگی های آرامید شامل : بدون نقطه ذوب ، پایداری حرارتی بالا ، هدایت حرارتی کم ، مقاومت برش بالا ، قابلیت اشتعال کم است. دستکش الیاف آرامید برای ارائه ترکیبی از حفاظت حرارتی و مقاومت برش طراحی شده است . ایده آل برای استفاده در محیط های خودرو، مهر زنی فلز و محیط های پرس می باشد.

  • الیاف فولادی : الیاف فولادی می تواند عملکرد مقاومت برش را تقویت کند، اما وزن زیادی دارند. بنابراین معمولاً برای ارائه مقاومت برش در ترکیب با الیاف دیگر مانند آرامید یا HPPE استفاده می شود. این نوع دستکش می تواند فولاد را برای دستیابی به همان سبکی در وزن و سطوح راحتی HPPE یا الیاف شیشه پردازش می کند، اما با استحکام و محافظت فولاد است. ویژگی های این دستکش شامل: مقاومت برش، مقاومت در برابر خوردگی خوب ، عملکرد در طول عمر دستکش باقی می ماند ، فیبریل نمی شود یا تخریب نمی شود و باعث آلودگی می شود. دستکش های الیاف فولادی بدون به خطر انداختن راحتی و انعطاف دست، از طریق افزودن الیاف سیم فولادی برای به دست آوردن حفاظت ضد برش درجه D، می توانند محافظت خوبی بر روی فلز، شیشه، لبه چاقو و سایر اشیاء تیز داشته باشند.

  • الیاف بازالت : فیبر HPPE دارای استحکام فوق العاده بالایی است، بنابراین انعطاف پذیر و سبک وزن است اما بسیار بادوام است. دستکش‌هایی که کاملاً از الیاف مهندسی بازالت بدون فولاد و الیاف شیشه ساخته شده‌اند، می‌توانند مقاومت برش سطح C را مطابق با EN388:2016 به دست آورند، اما هنگامی که با فولاد یا الیاف برش خورده دیگر تقویت شوند، می‌توان مقاومت برش را به سطح E و بالاتر افزایش داد. ویژگی های این نوع دستکش شامل : استحکام بالا ، فوق العاده سبک ، مقاومت در برابر سایش بالا ، راحتی ،مقاوم در برابر مواد شیمیایی است.

  • الیاف شیشه : الیاف شیشه به طور گسترده ای برای دستکش های مقاوم در برابر برش در دسترس است. سطحی صاف و ابریشمی دارد که احساس خنکی برای کارگر فراهم می کند و راحتی بالایی دارد. ویژگی های این نوع دستکش ها شامل : استحکام کششی بالا ، مقاومت برش ، مقاوم در برابر آتش ، مقاومت آب ، نارسانا است. این نوع دستکش بافتنی با دستکش های فیبر شیشه ای که عملکرد مقاوم در برابر برش نور را ارائه می دهند، برای خودرو، تولید کالا، حمل و نقل شیشه ایده آل هستند.

مواد دستکش های ضد برش

آیا دستکش های مقاوم در برابر برش ضد چاقو هستند؟

اگرچه دستکش های مقاوم در برابر برش نمی توانند خطر آسیب دیدگی را به طور کامل از بین ببرند، اما می توانند احتمال وقوع آن را به حداقل برسانند. این دستکش ها می توانند اقدامات احتیاطی بیشتری را اضافه کنند و از انگشتان و دست ها در برابر موارد زیر محافظت کنند:

  • پارگی
  • برش
  • جراحات ناشی از چاقو
  • برش تصادفات

دلیل اصلی بروز پارگی و حوادث بریدگی این است که کارگران اقدامات احتیاطی لازم را با ابزارهای برش خود انجام نداده اند. انجام اقدامات احتیاطی مهم ترین عامل در جلوگیری از حوادث ناخواسته است، اما بدون دستکش برش مکمل خوبی است . اثربخشی دستکش های مقاوم در برابر برش شما به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند:

  • فشار
  • جهت
  • تیزی تیغه
  • طول برش

تجهیز نیروی کار خود به دستکش های مقاوم در برابر برش نه تنها از آنها محافظت می کند، بلکه نشان می دهد که شما متعهد به حفظ استاندارد بالایی از ایمنی هستید. بهترین دستکش های مقاوم در برابر برش فقط به اندازه اقدامات ایمنی کارگر هستند. برخی از صنایع نسبت به سایرین به سطوح بالاتری از حفاظت نیاز دارند. کارگرانی که از چاقوهای عمومی برای باز کردن جعبه‌ها استفاده می‌کنند نسبت به کارگرانی که علاوه بر کارهای فلزی، لوله‌کشی، مواد بالقوه مضر یا کابل‌های فولادی کار می‌کنند، نیازهای متفاوتی دارند. همچنین مهم است که چرا دستکش ضروری است. آیا آنها همچنین از کارگران در برابر سایش محافظت می کنند؟ دمای بالا؟ سایر خطرات؟ مزایای دستکش فراتر از مقاومت برش است.

دستکش های ضد برش چگونه کار می کنند و چه فوایدی دارند؟

دستکش‌های ضد برش به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دقیقاً در برابر برش مقاوم باشند. هیچ دستکشی هرگز ضد بریدگی نخواهد بود، با این حال، با توجه به اینکه 70 درصد از کارگرانی که آسیب به دست یا انگشت داشتند، از دستکش استفاده نمی‌کردند، همچنان استفاده از آن بسیار مفید است. همچنین شایان ذکر است که تیغه‌های چاقوی در معرض باز هم خطری برای سایر قسمت‌های بدن که در معرض آن قرار دارند (مانند بازوها یا پاها) هستند. بنابراین، چندین قطعه PPE اغلب برای محافظت کافی از کارکنان شما ضروری است.

دستکش های مقاوم در برابر برش در سبک های مختلفی وجود دارند و همچنین می توانند از مواد مختلفی ساخته شوند. علاوه بر این، سطوح ایمنی آنها بر اساس استانداردهایی که توسط تست برش ASTM F2992 موسسه استاندارد ملی آمریکا تعیین شده است، رتبه بندی و آزمایش می شود.

مواد دستکش های ضد برش

دستکش مقاوم در برابر برش مناسب با کار

طبیعی است که فکر کنید بهترین دستکش ضد برش را باید بخرید، اما همیشه بالاترین سطح ضد برش نیاز نیست . نوع مناسب دستکش مقاوم در برابر برش، دستکشی است که به بهترین وجه از کارگران شما در برابر خطراتی که با آن مواجه هستند محافظت می کند. به عنوان مثال، پوشیدن دستکش های سنگین برای کارهای ساده ممکن است به کارکنان شما مهارت کافی برای انجام وظایف خود را به درستی ندهد. بنابراین ممکن است وسوسه شوند که برای انجام کارها دستکش خود را بردارید و در نتیجه ایمنی خود را به خطر بیندازند.

محدودیت های دستکش های ضد برش

هیچ دستکشی کاملاً ضد برش نیست، و بنابراین، دستکش ها در کارهایی که می توانند برای حفظ ایمنی انجام دهند محدود هستند. کارگران ممکن است هنگام پوشیدن آنها احساس امنیت کاذبی داشته باشند و کارهای خطرناکی را انجام دهند که در غیر این صورت انجام نمی دادند. دستکش های مقاوم در برابر برش ممکن است نتوانند در برابر تماس مستقیم با چاقوی تیز مقاومت کنند و همچنان ممکن است آسیبی رخ دهد. با این حال، برشی که عموماً ممکن است به بخیه نیاز داشته باشد، می تواند به برشی که فقط در صورت استفاده از دستکش های مقاوم در برابر برش نیاز به چسب زخم دارد، به حداقل برسد.

نظر شما