شناسهٔ خبر: 178744 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طرح مسئله کمک تسلیحاتی ایران به طرف‌های درگیر در اوکراین و روسیه صحت ندارد

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: ایران در خصوص جنگ اوکراین و روسیه دخالتی ندارد و اینکه گفته می شود کشورمان به یکی از طرف های درگیر کمک تسلیحاتی کرده نیز صراحتا رد شد.

به گزارش «نماینده»، علیرضا سلیمی در واکنش به اداعای وزارت خارجه فرانسه مبنی بر اینکه تهران به دلیل ارسال پهپاد به روسیه ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است، گفت: مقامات فرانسوی بدانند جمهوری اسلامی ایران اگر بخواهد اقدامی درعرصه بین المللی انجام دهد، صراحتا عنوان می کند. بر این اساس به طور شفاف اعلام شد که ایران در خصوص جنگ اوکراین و روسیه دخالتی ندارد و اینکه گفته می شود کشورمان به یکی از طرف های درگیر کمک تسلیحاتی کرده نیز صراحتا رد شد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع تهران بارها اعلام کرده درصدد ایجاد صلح و امنیت در منطقه است و تلاش کرده ثبات در منطقه شکل بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه برخی کشورمان فرامنطقه ای در افزایش تنش میان روسیه و اوکراین نقش دارند، افزود: در واقع اگر فرانسوی ها به دنبال صلح و آرامش در منطقه هستند باید طرفین را به کاهش تنش و دوری از جنگ دعوت کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فرانسوی های فراموش کرده اند در جنگ رژیم بعث عراق علیه کشورمان چه اقداماتی انجام داده اند که ناقض بسیاری از قوانین بین المللی بود؛ بنابراین مقامات این کشور نمی توانند به کشورمان اتهام زنی کنند.

نظر شما