شناسهٔ خبر: 178699 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حاجی‌دلیگانی: فقط ۳۸ درصد سیاست‌های کلی در برنامه ششم توسعه لحاظ شده است

حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گزارش ارائه شده از سوی دیوان محاسبات کشور،‌ فقط ۳۸ درصد سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی،‌ در قانون برنامه ششم توسعه لحاظ شده است.

یه گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت:‌ در این جلسه مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات گزارشی را از میزان اجرای قانون برنامه ششم توسعه به حاضران در جلسه ارائه کرد.

وی افزود: طبق گزارش ارائه‌شده ‌در قانون برنامه ششم توسعه که بیش از پنج سال و نیم از زمان لازم‌الاجرا شدن آن می‌گذرد، تنها ۳۸ درصد از سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن لحاظ شده بود. در این جلسه پیشنهاداتی مطرح شد که از جمله آن این بود که به جای آنکه سیاست‌های کلی در قالب قانون برنامه ارائه شود، قانون برنامه در ذیل سیاست‌های کلی نظام و به طور دقیق مطابق با آنها باشد.

حاجی‌دلیگانی: فقط ۳۸ درصد سیاست‌های کلی در برنامه ششم توسعه لحاظ شده است

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه پیشنهاد شد تا دستگاه مرتبط برای اجرای هر یک از احکام قانون برنامه در دولت به طور دقیق مشخص شود تا نظارت بر اجرای قانون برنامه توسط مجلس با سهولت و با دقت بیشتری همراه باشد.

نظر شما