شناسهٔ خبر: 178273 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

کمیسیون امور داخلی از جنبه نظارتی ابعاد برگزاری مراسم اربعین را دنبال می‌کند

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از آنجا که پیش بینی ها حاکی از حضور ۵ میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی بود انتظار ما نیز فراهم کردن زیرساخت ها برای ارائه خدمات به حجم بالای زائران بوده و کمیسیون از جنبه نظارتی ابعاد برگزاری این مراسم را هم در این ایام و هم پس از پایان آن دنبال خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»علی حدادی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت ها به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین، بیان کرد: کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها پیش از آغاز مراسم اربعین جلسه ای را با حضور رئیس ستاد اربعین و مسئولان امر برگزار کرد و بر اساس گزارشی که در این جلسه ارائه شد پیش بینی ها حاکی از حضور ۴ تا ۵ میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی بود. نکته مهم این است که با توجه به پیش بینی حجم جمعیتی بالا باید اقدامات لازم برای ارائه خدمات به زائران چه در بحث خروج از مرز و چه در حوزه تامین امکانات از پیش اندیشیده می شد.

وی در ادامه با بیان اینکه وسایل حمل و نقل برای انتقال زائران از مرز به داخل عراق باید به اندازه کافی فراهم باشد، اظهار کرد: کاستی هایی در این حوزه دیده می شود که باید مرتفع گردد. قطعا کمیسیون امورداخلی کشور بعد از اربعین از جنبه نظارتی این موضوعات را دنبال خواهد کرد.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از آنجا که پیش بینی شده بود حجم جمعیتی بالایی در مراسم اربعین امسال شرکت کنند، انتظار می رود زیرساخت ها نیز برای آن فراهم می شد. مطالبه ما این است که امکانات لازم هم برای خروج زائران از مرزها و هم از بُعد رفاهی نظیر مواد غذایی و بهداشتی اندیشیده شود.

حدادی در پایان با بیان اینکه وزیر کشور در صحنه حضور دارد و مشکلات را پیگیری می کند؟ گفت: باید برای برگشت زائران پیش بینی وسایل نقلیه کافی انجام شود. این خیلی مهم است زائرانی که داخل عراق هستند پس از زیارت به موقع به کشور بازگردند تا زائرانی که در داخل کشور منتظر هستند تا به کربلا مشرف شوند بتوانند بروند. بازگشت به موقع خیلی مهم است تا بتوان خدمات لازم را به همه زائران ارائه کرد.

نظر شما