شناسهٔ خبر: 178213 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نماینده مجلس: مافیای حوزه دارو همچنان در این عرصه فعالیت می‌کنند

علی اصغر خانی علی‌اصغر خانی نماینده شاهرود در مجلس گفت: عملکرد ضعیف سازمان غذا و دارو و عدم برخورد جدی با باند مافیای دارو سبب شده است بیماران رنج مضاعفی را تجربه کنند.

به گزارش «نماینده»، علی‌اصغر خانی نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به مشکلات مردم در خصوص تأمین دارو و قیمت آن و نیز ارسال برخی گزارش‌ها به نمایندگان مجلس اظهار داشت: در بحث تأمین دارو مردم به‌ویژه بیماران خاص، به‌شدت گلایه دارند و بیماران با یک معضل اساسی در تأمین دارو مواجه هستند و از راه‌های مختلف به‌دنبال پیدا کردن دارو هستند اما با قیمت‌های بالایی مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تأمین دارو وقت زیادی از بیماران می‌گیرد، گفت: بسیاری از اطرافیان بیمار، برای تأمین دارو سختی می‌کشند. با این اوصاف، چه نمره‌ای می‌توان به عملکرد مدیران ارشد سازمان غذا و دارو داد؟ آیا واقعاً می‌توان گفت این سازمان عملکرد قابل قبولی داشته است؟ به‌نظر می‌رسد عملکرد این سازمان خیلی ضعیف بوده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: یکی از ایرادات اصلی حاکم بر وزارت بهداشت در حوزه غذا و دارو، به مافیای حوزه دارو بازمی‌گردد و هر وزیری هم که بر سر کار می‌آید از آن باخبر است اما برخوردی نمی‌کند و جلوی آن را نمی‌گیرد.

خانی یادآور شد: مشکل ما وجود یک باند مافیایی در حوزه دارو و تعارض منافعی است که شکل گرفته است. این باند باید شکسته شود و از دوستان هم انتظار داریم آدرس غلط ندهند که به‌خاطر تحریم وضعیت دارو این‌گونه است. مشکل اصلی این است که تعدادی از فعالان بازار دارو، صرفاً به فکر منافع شخصی خود هستند و هیچ کاری هم با بیمار ندارند که باید با قاطعیت جلوی این تعارض منافع گرفته شود.

نظر شما