شناسهٔ خبر: 178143 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خلاء قانونی برای برخورد با زورگیران خشن وجود ندارد

غضنفر آبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس مجازات های زورگیری ها را بازدارنده دانست و گفت: به طور قطع مجازات شدیدی در مورد افرادی که مرتکب جرائم خشن و سنگین می شود اعمال خواهد شد و مجازات های زورگیری ها بازدارنده است مگر اینکه دلایل کافی وجود نداشته باشد.

به گزارش «نماینده»، موسی غضنفر آبادی در مورد افزایش زورگیری ها و سرقت‌های خشن، گفت: شدیدترین مجازات ها برای زورگیران پیش بینی شده است و خلاء قانونی نداریم.

وی افزود: گاهی اوقات تصور می شود چنین افرادی مورد پیگرد قانونی قرار نمی گیرند اما اقدامات دستگاه قضا بیانگر این است که برخوردها به صورت جدی انجام و مجازات ها هم اعمال می شود.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیردر مجلس یازدهم ادامه داد: در مورد مجازات زورگیری‌های خشن باید اطلاع رسانی درستی صورت گیرد زیرا برخی افراد نسبت به این موضوع اطلاعات کافی ندارند؛ بسیاری از افرادی که دست به چنین اقداماتی خشنی زدند به فوریت بازداشت و محاکمه شدند و مجازات های شدیدی حتی در حد اعدام هم برای آنها در نظر گرفته شده است.

غضنفرآبادی یادآور شد: به طور قطع مجازات شدیدی در مورد افرادی که مرتکب جرائم خشن و سنگین می شود اعمال خواهد شد و مجازات های زورگیری ها بازدارنده است مگر اینکه دلایل کافی وجود نداشته باشد.

وی افزود: و مسئولان قوه قضائیه همواره چنین اقداماتی را مصادیق محاربه دانسته و حکم محاربه هم مشخص است.

نظر شما