شناسهٔ خبر: 178122 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بهبود همکاری‌های چندجانبه در سیاست همسایگی پیگیری شود/ پایداری تعاملات مشترک در گرو همراهی کشورها

آقا زاده دافساری عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: گام دوم سیاست همسایگی مبتنی بر ارتقای همکاری‌های چندجانبه و منطقه‌ای است تا شاهد توسعه سطح روابط در سطوح مختلف باشیم.

به گزارش «نماینده»، سیدعلی آقازاده دافساری در خصوص پیگیری ارتقای همکاری‌های چندجانبه و منطقه‌ای از سوی کشورمان در گام دوم در سیاست همسایگی، گفت: جمهوری اسلامی ایران با بسیاری از کشورها مرز جغرافیایی دارد ولی مرزهای سیاسی می تواند وسیع تر باشد و در این راستا همسایگان در اولویت قرار دارند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع کشورمان بر اساس سیاست همسایه محوری، راهبرد ارتباط مستمر همه جانبه سیاسی، اقتصادی، امنیتی و غیره با کشورهای منطقه را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای تاثیرگذاری در تحولات منطقه ای و بین المللی نیاز به همگرایی کشورها با یکدیگر است، ادامه داد: به عبارتی پایداری تعاملات مشترک در گرو همراهی کشورها است و این مهم می تواند منافع جمعی را تامین کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه کشورهای منطقه دارای فرهنگ، تاریخ و ارزش های مشترک هستند که می تواند زمینه ساز همکاری های چندجانبه باشد، افزود: در واقع برای نقش‌آفرینی مؤثر در معادلات منطقه ای راهی جز فعالیت های مشترک نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین در تلاش هستیم کشورمان در تلاش است در گام دوم سیاست همسایگی، بر ارتقای همکاری های چندجانبه و منطقه‌ای تمرکز کند تا شاهد توسعه سطح روابط در سطوح مختلف باشیم.

نظر شما