شناسهٔ خبر: 178101 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رفت‌وآمدهای دیپلماتیک می‌تواند به همپوشانی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها کمک کند

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد رفت و آمد مقامات ایران و روسیه می تواند به همپوشانی بیشتر برای خنثی سازی تحریم ها و محدودیت ها کمک شایانی کند.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم رضائی در رابطه با اهمیت سفر وزیر خارجه کشورمان به مسکو، گفت: روسیه کشوری مهم در سیاست خارجی ایران محسوب می شود و این دیدگاه از طرف مسکو نیز وجود دارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رفت و آمد مقامات و تبادلات دیپلماتیک متعدد طی یک سال گذشته تایید کننده موضوع یاد شده است، اظهار کرد: همچنین طی یک سال گذشته انبوهی از هیات های تجاری، بازرگانی و غیره از کشورمان به روسیه رفته و از آنجا بازدید کردند تا زمینه تعاملات و همکاری های بیشتر فراهم شود.

وی ادامه داد: بنابراین سفر امیرعبداللهیان در شرایط کنونی می تواند به افزایش ارتباطات سیاسی، بین الملل و اقتصادی کمک شایانی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایران تجربه موفقی در حوزه همکاری امنیتی با روسیه برای مبارزه با گروه های تروریستی دارد لذا این مهم باید به حوزه های دیگر نیز تعمیم یابد، افزود: البته امروزه موضوعات منطقه ای نیز وجود دارد؛ در واقع بعد از جنگ اوکراین شرایط دو کشور به همدیگر نزدیک تر شده زیرا هر دو کشور تحت تحریم های شدید غرب قرار دارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین چنین رفت و آمدهایی می تواند به همپوشانی بیشتر برای خنثی سازی تحریم ها و محدودیت ها کمک شایانی کند.

نظر شما