شناسهٔ خبر: 177946 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بسیاری از حزب‌ها با مردم بیگانه هستند/ احزاب دولت‌ساخته مصرف انتخاباتی دارند

علی علیزاده عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد بسیاری از احزاب با مردم بیگانه هستند.

به گزارش «نماینده» علی علیزاده در رابطه با عدم فعالیت احزاب در برهه های زمانی مختلف، گفت: احزاب در کشورمان هیچگاه شکل نگرفته و صرفا دکانی است تا در زمان برگزاری انتخابات باج گیری کنند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی از احزاب دولت ساخته هستند تا قدرت را حفظ کنند و زمان مصرفشان در هنگام انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از احزاب با مردم بیگانه هستند، ادامه داد: متاسفانه غربی ها عنوان کردند موضوع سیاست، قدرت است و این مسئله ای است که مورد توجه قرار دارد و این در حالیست که موضوع سیاست، حفظ ارزش های الهی است. طبیعتا چنین حزب هایی در دل افکار عمومی قرار نمی گیرند و نهایتا منزوی می شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک باید اذعان کرد احزاب باید مردمی باشند؛ در واقع تشکل های مردمی ایران از دین برخاسته اند و گروه های جهادی، مدافع حرم و غیره نمونه های آن محسوب می شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل قانونی برای فعالیت احزاب در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بنابراین باید اذعان کرد عدم تناسب بخشی احزاب با مولفه های مردمی، دینی و غیره از جمله موانعی است که موجب عدم فعالیت احزاب می شود./

نظر شما