شناسهٔ خبر: 177834 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

ابلاغ قانون جوانی جمعیت یکی از افتخارات مجلس یازدهم است

نصیرایی حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای‌ اسلامی درتشریح بحث و بررسی پیرامون راهکارهای اجرایی ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی که سال‌ها مطرح بود و پس از بیانات مقام معظم رهبری در سفر خود به خراسان شمالی به‌عنوان یک مطالبه مهم مطرح شد، تغییر در سیاست‌گذاری‌های حوزه جمعیت بود.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای‌ اسلامی درتشریح بحث و بررسی پیرامون راهکارهای اجرایی ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی که سال‌ها مطرح بود و پس از بیانات مقام معظم رهبری در سفر خود به خراسان شمالی به‌عنوان یک مطالبه مهم مطرح شد، تغییر در سیاست‌گذاری‌های حوزه جمعیت بود.

وی افزود: مسیر گذشته در حوزه سیاست‌گذاری‌های جمعیت نادرست بود و علی‌رغم اینکه طی سال‌های گذشته دولت و مجلس‌های متفاوتی شکل گرفت اما این سیاست‌ها تغییر پیدا نکرد تا اینکه مجلس یازدهم این مطالبه را پیگیری کرد و به بررسی آن پرداخت. او متذکر شد: چنانچه از انحراف‌ موجود در مسئله جمعیت و سیاست‌گذاری‌های آن جلوگیری نمی‌شد، کشور با مخاطرات جدی در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی روبه‌رو می‌شد.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی در اولویت فعالیت‌های خود، قانون جوانی جمعیت را در دستور کار قرار داد. خوشبختانه این مسئله به‌عنوان قانون مصوب و ابلاغ شد و به یکی از افتخارات مجلس یازدهم تبدیل گشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای‌ اسلامی در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: میدان اجرایی این قانون نیازمند بررسی و مواردی از آن نیازمند نظارت بر اجرا است. دراین راستا به‌عنوان یکی از اولویت‌های نظارتی کمیسیون در مسائل فرهنگی کشور، مقررشده تا هر هفته دستگاه‌ها و مجموعه‌های‌ مسئول دراین قانون گزارش کارخود را ارائه دهند تا مواد مرتبط بررسی و پیگیری شود و چنانچه مانعی وجود دارد، برطرف گردد. همچنین مطابق گزارش‌های ارسال‌شده مبرهن خواهد شد که کدام حوزه با نقص مواجه است و چگونه باید اشکالات آن را رفع‌ کرد.

نظر شما