شناسهٔ خبر: 177754 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تورم قوانین موجب تضعیف جایگاه قانونگذاری می‌شود/ ضرورت تنقیح قوانین

آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اینکه تورم قوانین موجب تضعیف جایگاه قانونگذاری می شود، گفت: در واقع فریز شدن قوانین نمی تواند به پیشبرد اهداف کلان کشور کمک کند.

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری در خصوص اهمیت تنقیح قوانین، گفت: بیش از ۱۰ هزار قانون از زمان مشروطه تاکنون در کشورمان مورد تصویب قرار گرفته که می توان اذعان کرد کمتر از ۵ هزار قانون در کشور اجرایی شده است.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع نیمی از قوانین در روند اجرا مورد توجه قرار نگرفته است که جای تامل دارد.

وی با اشاره به اینکه باید قوانینی در کشور تصویب شود که ضمانت اجرایی داشته باشد، ادامه داد: به عبارتی باید قوانینی مورد بحث، بررسی و تصویب قرار بگیرد که به دولت کمک کند تا امور کشور خوب پیش برود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تنقیح قوانین کنونی باید با دقت نظر انجام شود، افزود: بدون شک تحقق این مهم به توانمندسازی مجریان نیز کمک خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم قوانین موجب تضعیف جایگاه قانونگذاری می شود، خاطرنشان کرد: در واقع فریزشدن قوانین نمی تواند به پیشبرد اهداف کلان کشور کمک کند.

نظر شما