شناسهٔ خبر: 177693 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

برخی از کشورها برای عدم موفقیت ما در عرصه دیپلماسی هزینه می‌کنند

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی گام‌های خوبی برداشته اما باید بپذیریم که برخی از کشورها نمی‌خواهند دیپلماسی ما موثر باشد و برای آن هم هزینه می‌کنند.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی، گفت: سیاست خارجی دولت فعال است اما جریان سازی علیه ایران بسیار است. متاسفانه تلاش‌هایی در سطح منطقه و جهانی با محوریت امریکا، برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی وجود دارد که برای غیرفعال کردن دیپلماسی ما هزینه می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دیپلماسی دولت سیزدهم فعال است، افزود: قطعا هر کشوری برای حفظ استقلال و قدرت خود به دیپلماسی فعال نیاز دارد اما باید بپذیریم که یک عده کشورهای قدرتمند و موثر منطقه‌ای و جهانی دنبال این هستند که دیپلماسی ما موثر نباشد.

حیدری همچنین اظهار کرد: دیپلماسی فعال و تا حدودی موثر داریم هرچند هنوز به نقطه مطلوب و نظر حاکمیتی که بحث نهایت استفاده و تعامل با کشورهای منطقه با تاکید بر همسایگان است، نرسیدیم. کشورهای همسایه ما مانند عراق، افغانستان و پاکستان ظرفیت‌های بسیاری دارند که از همه آنها استفاده نمی‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت در حوزه توسعه دیپلماسی و اجرای اهداف سیاست خارجی اراده بسیاری داد و تلاش فراوانی هم کرده است، امیدواریم نتایج مثبت و مطلوب حاصل شود.

نظر شما