شناسهٔ خبر: 177588 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایده لغو روادید بین کشورهای اسلامی با هدف وحدت آفرینی

میرتاج الدینی رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی گفت: لغو روادید بین کشورهای اسلامی می‌تواند به وحدت کشورهای اسلامی کمک کرده و موجب گسترش مراودات فرهنگی و تجاری این کشورها شود.

به گزارش «نماینده»، سید محمدرضا میرتاج الدینی، با اشاره به راهبرد وزرات خارجه برای پیگیری لغو روادید با کشورهای منطقه و آفریقایی گفت: هم اکنون با تعدادی از کشورهای منطقه پیمان لغو روادید جاری است و به تبادلات تجاری، فرهنگی و گسترش توریسم در حوزه های مختلف من جمله توریسم درمانی کمک فراوانی کرده است.

وی افزود: پیگیری این کار و افزایش اعتبار پاسپورت ایرانی بسیار مثبت و خوب است و هرچه تعداد کشورهایی که ارتباط مستقیم با آنها وجود دارد بیشتر باشد در رفت و آمد تجار تاثیر بسزایی خواهد داشت، در واقع این مهم می تواند به رونق و توسعه بازارچه های مرزی نیز کمک شایانی کند تا شاهد تقویت اقتصاد مرزها باشیم.

نماینده تبریز با اشاره به تجربه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد صدور ویزای یکپارچه گفت: می توان به ویزای مشترک در بین کشورهای اسلامی نظیر ویزایی که در اتحادیه اروپا مرسوم است به عنوان یک پیشنهاد وحدت آفرین و تسهیل‌گر فکر کرد تا ملت‌های مسلمان به طور آزادانه بتوانند در مرادوات فرهنگی و اقتصادی خود را با یکدیگر دنبال کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان تاکید کرد: بدون شک اقتصاد گردشگری مولفه ای است که اگر به آن توجه شود، می تواند بسیاری از نیازهای درآمدی کشورمان را محقق کند تا سرمایه انرژی و نفت برای نسل های آینده محفوظ بماند.

نظر شما