شناسهٔ خبر: 177553 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

معرفی انواع سطوح فولادهای زنگ نزن

معرفی انواع سطوح فولادهای زنگ نزن

ورق استیل مات

ورق استیل براق

ورق استیل خشدار

ورق استیل مات یکی از انواع ورقه هایی است که لازم است بدانیم چگونه تولید می شود و در چه مواردی نیز کاربرد دارد. در طول این مقاله سعی کرده ایم به شما کمک کنیم که هرچه بیشتر در مورد این ورقه و همچنین در خصوص کاربردهایی که دارد با شما صحبت کنیم و شما را با آن آشنا سازیم. فراموش نکنید که این ورقه ها می توانند اهمیت بسیار زیادی در صنعت ودرو سازی، ساختمان سازی و... داشته باشند. به همین دلیل است که بهتر است حتما هم انواه ورق استیل مات و هم ورق استیل براق و ورق استیل خش دار را به خوبی بشناسید و بدانید که هر کدام از آن ها در چه موقعیتی استفاده می شوند.

انواع ورق استیل از لحاظ ظاهر

از لحاظ ظاهری اگر بخواهیم ورقه های استیل را دسته بندی کنیم، می توانیم آن ها را به سه دسته ورق استیل مات، ورق استیل خش دار و همچنین ورق استیل براق تقسیم بندی نماییم. این تقسیم بندی سبب می شود تا بتوانیم هرچه راحت تر متوجه ویژگی های هر کدام از آن ها شده و بتوانیم به شکل ساده تر و راحت تری کاربردهای آن ها را متوجه شویم.

فراموش نکنید که در برخی از موقعیت ها لازم است تا حتما از ورقه های مات استفاده شود که هیچگونه انعکاس نوری را نداشته باشیم؛ اما در برخی از موارد نیز لازم است تا حتما ورقه ها براق بوده و نور را منعکس کنند.

  • ورق استیل مات چیست؟

اولین دسته مربوط به انواع ورق استیل مات می شود. ورقه های استیل از نوع مات همان طور که از اسمشان مشخص است، دارای ظاهری مات بوده و نور و همچنین تصویر را منعکس نمی کنند. معمولا ورقه های استیل مات را در صنایع مختلفی استفاده می کنند و کاربردهای گوناگونی نیز دارد. به همین دلیل است که بهتر می دانیم ورقه های استیل مات را در هر جایی نباید به کار برد و باید سعی کنید تا حتما کاربرد درست آن ها را بدانید. به طور مثال در تولید برخی از ظروف آشپزخانه، لوله های صنعتی و... از این نوع استیل استفاده می شود.

  • ورق استیل براق چیست؟

نوع دوم با نام ورق استیل براق تولید می شود. فرایند تولید این ورقه های استیل به شکلی بوده است که در نهایت دارای سطح صاف و صیقلی شده و نور و تصویر را منعکس می کنند. برای پیدا کردن مثال های این نوع از ورقه های استیل نیازی نیست تا به جای دوری برویم، بلکه صرفا می توانیم با نگاه کردن به آسانسور و نرده های استیل موجود در راه پله ها به این موضوع پی ببریم.

  • ورق استیل خشدار چیست؟

اما در مورد ورق استیل خشدار چه چیزی می توانیم بگوییم؟ ورقه های استیلی که خش دار هستند در واقع به ورقه هایی گفته می شود که در ابتدا حالت براق داشته و سپس با استفاده از دستگاه های خاص و ویژه ای حالت خشدار پیدا می کنند.

این ورقه ها می توانند به خوبی و به طور کامل ویژگی های ورق استیل را داشته باشند، با این تفاوت که حتی ظاهر بهتری نیز دارند و همین موضوع سبب می شود تا برای مواردی که نیاز به جذابیت بیشتری در حالت های بیرونی وجود دارد، بتوان از این نوع از ورقه های استیل استفاده کرد.

ویژگی های انواع ورق استیل چیست؟

تا اینجا برای آن که به این سوال که استیل چه فلزی است، پاسخ دهیم، در مورد خود ورقه های استیل توضیحاتی را دادیم، اما چه ویژگی هایی در این نوع از ورقه ها وجود دارد که می توانیم آن ها را جز مزیت های این ورق ها به حساب بیاوریم.

  • دارای قابلیت بازیافت

قابل بازیافت بودن ورقه های استیل می تواند در موارد بسیار زیادی تاثیر گذار باشد. زمانی که ورقه های استیل به عنوان درب، مخزن نگهداری آب و مایعات و... تولید می شوند، مسلما به مدت مشخص و محدودی استفاده می شوند و پس از آن ممکن است دیگر بلا استفاده باشند. در چنین شرایطی به راحتی می توان این ورقه ها را بازیافت کرد و در عوض آن که معادن آهن را برای ساخت وسایل استیل مورد نیاز حفاری کنند، از ورقه های بازیافتی استفاده نمایند.

  • ظاهر زیبا

مورد بعدی در خصوص ظاهر زیبای این ورقه های استیل است. ظاهر زیبا باعث می شود که بتوانیم از ورقه ها در هر مکانی و هر فضایی استفاده کنیم و نیاز به استفاده از دیگر متریال ها برای پوشاندن ورقه های استیل نباشد. به طور مثال از استیل در تولید وسایل آشپزخانه، نمای بیرونی ساختمان ها، فضای داخل آسانسور و... استفاده می کنند. عدم نیاز به استفاده از دیگر پوشش دهنده ها باعث می شود تا هزینه ها نیز بسیار کاهش پیدا کند و حتی در وقت و زمان نیز صرفه جویی زیادی شود.

  • مقاومت در برابر خوردگی

ویژگی بعدی ورق های استنلس استیل در پاسخ به این سوال که استیل چه فلزی است، را می توان مربوط به مقاومت این مدل از ورق ها در برابر خوردگی دانست. این ورق ها می توانند به خوبی در برابر خوردگی ها و پوسیدگی هایی که توسط مواد مختلف ایجاد می شوند، مقاومت کرده و دچار هیچ نوع تغییر و دگرگونی نشوند.

  • دارای قابلیت جوشکاری

داشتن قابلیت جوشکاری یکی دیگر از موارد مهمی است که می توانیم در مورد ویژگی های انواع ورق استنس استیل بدانیم. این ویژگی سبب می شود تا بتوانیم این ورقه ها را به شکل های مختلفی به یکدیگر جوش دهیم و از طریق آن ها را به هم بچسبانیم. معمولا داشتن قابلیت جوشکاری باعث می شود تا استحکام و دوام این ورقه ها نیز بیشتر شود.

  • عمر طولانی

معمولا ورقه های استنلس استیل می توانند عمر طولانی داشته باشند و این موضوع به دلیل متریال های سازنده و همچنین پروسه هایی است که برای تولید این ورقه ها استفاده می شود.

انواع ورق استنلس استیل

انواع ورقه های استنلس استیل را می توانیم در چند دسته و چند گروه قرار دهیم که هر کدام از آن ها می توانند ویژگی های خاص و منحصر به فرد خودشان را داشته باشند. این ویژگی ها و موارد سبب می شوند تا هر کدام از این دسته بندی ها بتوانند برای یک کاربرد و یک فضا استفاده شوند. معمولا در آلیاژهای مختلف ورق استیل مقدار عناصری که استفاده شده اند می توانند متفاوت باشند. این تفاوت ها جزئی هستند که حتی می توان گفت در حد چند درصد می باشند، اما در نهایت سبب می شوند تا خصوصیت های مکانیکی خاصی برای انواع ورق استنلس استیل به وجود بیاید.

جمع بندی

در خصوص معرفی انواع سطوح فولادهای زنگ نزن متوجه شدیم که همگی این اطلاعات در خصوص ورقه های استیل است. ورقه های استیل در حقیقت ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که در گریدهای مختلف به شکل های گوناگونی بروز پیدا می کند. این موضوع سبب می شود تا فکر خرید ورقه های اصل به ذهن شما و دیگر مشتریان خطور کند. بهتر است خرید خود را از شرکت هایی داشته باشید که هم از بابت کیفیت و هم از بابت قیمت هایی که عرضه می کنند، خیالتان راحت باشد. شرکت فلز کالا که با آدرس اینترنتی www.felez.org شناخته می شود یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه است.

نظر شما