شناسهٔ خبر: 177514 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

روابط ایران و عربستان فصل جدیدی را تجربه می کند

سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: فصل جدیدی در رابطه ایران و عربستان شکل گرفته که افزایش ارتباط با کشورهای عربی تاکتیک های رسیدن به این هدف است.

به گزارش «نماینده»، علیرضا سلیمی با بیان اینکه بعد از ۵ دور مذاکرات تهران و ریاض در سطح امنیتی، اکنون عربستان خواهان انجام مذاکرات در سطح سیاسی و علنی است، گفت: روابط تهران و ریاض روز به روز در حال ارتقا است، روابط این دو کشور فصل جدیدی را تجربه می کند. ایران کشور قدرتمند منطقه است و هیچ کشوری در منطقه نمی تواند جمهوری اسلامی را نادیده بگیرد، همکارهای جدی تر با همه کشورهای منطقه و از جمله عربستان می تواند مسیر را برای زیادی خواهی های بیگانگان در منطقه ببندد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: به نظر می رسد ایران و عربستان دشمنان مشترکی دارند از سوی دیگر غربی ها بر این باورند با ایجاد دشمنی در بین کشورهای منطقه به نفع خود بهره برداری کند از این رو باید با دقت رصد کرد تا اسیر بازی های سیاسی دیگران نشویم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی سفیر از سوی امارات و کویت به ایران بعد از تقاضای عربستان برای انجام مذاکرت در سطح سیاسی، گفت: افزایش سطح روابط با کشورهای عربی از جمله تاکتیک ها ارتقا روابط ایران و عربستان است که مسئولان وزارت خارجه باید این تاکتیک ها را پیش ببرند.

نظر شما