شناسهٔ خبر: 177484 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان به فعالیت‌های فرهنگی کشور

حاجی بابایی2 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرد: برای نخستین بار در بودجه کشوری ۴۰۰ میلیارد تومان برای فعالیت‌های فرهنگی در اختیار استان‌ها قرار گرفته است‌.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی‌بابایی پنج‌شنبه ۳۰ تیرماه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار کرد: سهم استان همدان از این مقدار حدود ۱۵ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه سند جامع ‌فرهنگی کامل است و تنها باید بومی‌سازی شود، افزود: اصل در مهندسی فرهنگی الگوسازی است و از این طریق می‌توان جامعه را پیش برد، از طرفی یکی از آسیب‌های جامعه آسیبی است که به الگوها وارد شده است.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه سند فرهنگی تا بومی نشود قابلیت اجرایی پیدا نمی‌کند، مطرح کرد: در این راستا می‌توان وبینار و همایش‌هایی برگزار کرد تا موضوعات مورد بحث گذاشته شود و مردم خود را شریک بدانند.

وی ضمن ضروری دانستن مردمی شدن فرهنگ، عنوان کرد: در سند فرهنگی باید جهاد تبیین دیده شود و اینکه چه کارهایی باید انجام شود یا نباید صورت بگیرد نیز مد نظر قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: باید استان را به سمت مشارکت عمومی پیش ببریم و سند فرهنگی به کف جامعه برود تا در استان بومی‌سازی شود.

نظر شما