شناسهٔ خبر: 177468 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

راه‌اندازی باشگاه تجاری ایران و روسیه الگویی برای باشگاه کشورهای تحریمی باشد

سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی باشگاه تجاری ایران و روسیه می تواند الگویی برای باشگاه کشورهای تحریمی باشد زیرا زمینه ساز عبور از تحریم ها است.

به گزارش «نماینده»، علیرضا سلیمی در رابطه با اهمیت راه‌اندازی باشگاه تجاری ایران و روسیه، گفت: متاسفانه غربی ها سازوکارهایی برای افزایش فشار بر کشورهای مستقل در نظر می گیرند تا آنها را با سیاست هایشان همراه کنند که اعمال تحریم مصداق بارز آن محسوب می شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنابراین یکی از راهکارهایی که می تواند فشار ناشی از محدودیت های اقتصادی را کاهش دهد، تسهیل نقل و انتقال ارز در بستری امن است.

وی ادامه داد: امروزه تجار نیازمند حمایت در عرصه بین الملل هستند تا بتوانند کالاهای تولیدی کشورمان را صادر کنند و بتوانند درآمدهای ارزی خود را منتقل کنند که باشگاه تجاری ایران و روسیه می تواند این مهم را محقق کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید یادآور شد چندی پیش ایده تشکیل باشگاه کشورهای تحریمی مطرح بود زیرا کشورهای بسیاری هستند که در معرض آسیب تحریم قرار دارند لذا این کشورها می توانند با الگو گرفتن از راه‌اندازی باشگاه تجاری ایران و روسیه، زمینه عبور از تحریم ها را فراهم کنند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع با پیش بینی خط ویژه ارزی، به راحتی می توانند با یکدیگر مبادله تجاری و اقتصادی انجام دهند.

نظر شما