شناسهٔ خبر: 177348 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اجلاس تهران یکی از نمادهای تقویت دیپلماسی در دولت جدید است

عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اجلاس پیش روی تهران در ادامه اجلاس روند آستانه با حضور سران کشورهای ایران،ترکیه و روسیه یکی از نمادهای تقویت دیپلماسی در دولت جدید است.

به گزارش «نماینده» ، ابوالفضل عموئی با اشاره نشست سران روند آستانه به میزبانی تهران اظهار داشت: اجلاس سه جانبه تهران که در ادامه اجلاس آستانه برگزار می شود از جهات مختلف اهمیت بالایی دارد و نشان دهنده ثبات آرامش و امنیت در کشورمان و اهمیت جمهوری اسلامی در مناسبات منطقه ای است.

وی تصریح کرد: حضور روئسای جمهور دو کشور روسیه و ترکیه در این مقطع در تهران یک اتفاق مهم است و در حالی که ما در پی افزایش سطح روابط و مناسبات با روسیه هستیم و میزان تجارت بین دو کشور در حال افزایش است انتظار داریم این سفر نیز به توسعه سطح روابط ما با مسکو کمک کند.

نماینده مردم تهران افزود:در مورد ترکیه هم با توجه به همسایگی و مرز مشترک وسیع ظرفیت بالایی برای توسعه مناسبات،اقتصادی،امنیتی و صنعتی وجود دارد و فکر می کنم یکی از نمادهای تقویت دیپلماسی منطقه ای جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید اجلاس پیش روی روند آستانه باشد.

به گزارش خانه ملت: نشست سران آستانه هفته آینده با حضور سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در تهران برگزار می‌شود این نشست قرار بود سال گذشته در تهران برگزار شود ولی به علت شیوع گسترده کرونا به تعویق افتاد و اکنون با فروکش کردن نسبی کرونا به صورت حضوری در تهران بر گزار می‌شود.

قرار است پوتین و اردوغان در سفر به تهران علاوه بر شرکت در نشست آستانه، به صورت جداگانه با مقامات ارشد ایران هم رایزنی و گفت‌وگو می‌کند.

نظر شما