شناسهٔ خبر: 177253 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سازمان دی هشت فرصتی برای قدرت گرفتن کشورهای مسلمان است/ لزوم ایجاد کمیته دائمی برای افزایش مناسبات

علی علیزاده عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سازمان D۸ فرصتی برای قدرت گرفتن کشورهای مسلمان است لذا باید کمیته دائمی برای افزایش مناسبات ایجاد شود.

به گزارش «نماینده»، علی علیزاده در رابطه با آمادگی شرکت‌های ایرانی برای اجرای پروژه‌ها در کشورهای عضو دی هشت، گفت: یکی از وظایف جمهوری اسلامی تقویت جریان اسلام در جهان است لذا فعالیت در اتحادیه های مختلف منطقه ای و بین المللی می تواند در این راستا کمک کند.

نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای عضو دی هشت اعم از بنگلادش، مصر، اندونزی، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه همگی مسلمان هستند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که کشورهای مذکور قابلیت های بسیار خوبی دارند تا بتوانند خودشان را در اقتصاد جهانی مطرح کنند.

وی با بیان اینکه ایران در میان کشورهای عضو دی هشت دارای جایگاه ویژه و ممتازی است زیرا از حیث تکنولوژی در نوک پیکان علم روز دنیا قرار دارد، ادامه داد: در واقع توانمندی‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف نظیر نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و سایر تولیدات دانش بنیان، کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی با ظرفیت های کشورهای توسعه یافته دنیا رقابت می کند و این امر مزیت خوبی برای کشورهای عضو این سازمان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک ایجاد کمیته دائمی برای افزایش ارتباطات میان کشورهای عضو، می تواند ایده ها و اهداف مشترک را نهایی و عملیاتی کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین تقویت همکاری با کشورهای عضو D8 و دیگر سازمان های بین المللی می تواند منافع اقتصادی برایمان حاصل کند.

نظر شما