شناسهٔ خبر: 177145 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

فلاحی: کمیسیون آموزش تخلفات کنکور ۱۴۰۱ را رسیدگی می‌کند

احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به داوطلبان و خانواده های کنکوری سال ۱۴۰۱ قول داد که این کمیسیون سریع و شفاف به تخلفات رخ داده در کنکور امسال رسیدگی کرده و در برخورد با متخلفین کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی توئیترش نوشت: «کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به داوطلبان و خانواده های محترم این عزیزان قول رسیدگی سریع و شفاف به تخلفات رخ داده در کنکور امسال رو می دهد و پس از اثبات، در برخورد با متخلفین کوتاهی نخواهد کرد.»

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در متن توئیت خود به سخنان رئیس سازمان سنجش کشور استناد کرده که گفته است «تاکنون ۷۰ مورد تخلف کنکوری شناسایی شده است/ دستگیری عوامل فروش وسایل الکترونیکی تقلب».

روزهای ۸ و ۹ و ۱۰ و ۱۱ تیرماه سال جاری کنکور سراسری ۱۴۰۱ در رشته های مختلف تحصیلی در سراسر کشور برگزار شد که خبرهایی در رابطه با تقلب در این آزمون ها منتشر شد. این در حالی است که در رابطه با کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ نیز شائبه هایی در این رابطه وجود داشت.

همچنین عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش صبح امروز (یکشنبه ۱۲ تیرماه) با حضور در یک برنامه تلویزیونی به تشریح حواشی کنکور امسال پرداخت و از شناسایی ۴۸۰ متخلف کنکور امسال خبر داد و گفت: اما تقلب به معنای افشای سؤالات یعنی اینکه داوطلبان قبل از آزمون به سؤالات دسترسی داشته باشند، امکان ندارد. تا اینجا می‌توان قسم خورد که تا حالا اتفاق نیفتاده است و تا جلسه آزمون هیچ کس سؤالات را ندیده است.

نظر شما