شناسهٔ خبر: 177131 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

گزارش آژانس علیه ایران سیاسی است / لابی صهیونیست‌ها علیه مذاکرات

پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: لابی‌های رژیم صهیونیستی بیشتر از لابی‌های ماست که می‌توانند بر روند مذاکرات و همچنین رویکردهای آژانس انرژی اتمی اثرگذار باشند.

به گزارش «نماینده»، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ، درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها و سیاست‌های اخیر آژانس علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران اظهارکرد: رویکرد و گفتار ما در قبال کشورهای غربی باید به گونه‌ای باشد که شفاف و با قاطعیت خواسته‌های خودمان را مطرح کنیم. درواقع همانطور که به دنبال شفافیت هستیم، شفاف هم باید عمل کنیم.

وی با اشاره به گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی علیه فعالیت‌های صلح آمیر هسته‌ای ایران افزود: تمامی اتفاقات و رویدادهای دنیا نشات گرفته از مسائل سیاسی است و هیچ چیز را نمی‌توان پیدا کرد که سیاسی نباشد. به همین دلیل، این گزارش آژانس نیز رنگ و بوی سیاسی داشت چرا که تمامی طرف‌ها به دنبال منفعت خودشان هستند و طرف مقابل نیز به دنبال این است تا با هزار حیله و ترفند، حرف خودش را حاکم کند.

پزشکیان درباره نقش اسرائیل و لابی‌های صهیونیستی در مذاکرات و گزارش‌های آژانس ادامه داد: کشورهایی مانند رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، به دنبال این هستند که به هر طریقی ایران را از صحنه خارج کنند و شکست دهند. درواقع می‌توان گفت که لابی‌های رژیم صهیونیستی بیشتر از لابی‌های ما است که می‌توانند بر روند مذاکرات و همچنین رویکرد آژانس انرژی اتمی اثرگذار باشند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ایران در مذاکرات احیای برجام، واسطه‌هایی را برای مذاکره با آمریکا فرستاده است؛ درحالی که امکان دارد همین واسطه‌ها با اثرگذاری لابی‌های صهونیستی و معامله‌های پشت پرده، ایران را بفروشند؛ اما اگر خودمان بدون واسطه مذاکره کنیم، احتمال این اتفاقات کمتر می‌شود و می‌توانیم زیر بار خواسته‌های طرف مقابل نیز نرویم.

نظر شما