شناسهٔ خبر: 177090 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

امیدواریم غربی ها در دوحه عاقلانه رفتار کنند

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:امیدواریم غربی ها در مذاکرات دوحه عاقلانه تر رفتار کنند تا این مذاکرات به نتیجه مطلوب برای طرفین برسد.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی تاکید کرد:قطر کشوری است که در میانجیگری و واسطه گری بین ایران و غرب همواره نقش آفرینی کرده است و حالا هم میزبان مذاکرات  برجامی است و این برای ما نیز مطلوب تر است که این دور از مذاکرات در کشوری مثل قطر برگزار شود.

وی افزود:حسن نیت و بی طرفی قطری ها برای ما اثبات شده است اما بیشتر از محل مذاکرات محتوای آن مهم است و امیدواریم غربی ها عاقلانه تر رفتار کنند تا این مذاکرات به نتیجه مطلوب برای طرفین برسد.

وی تصریح کرد:تغییر محل گفت و گو ها به معنای اضافه شدن طرف جدیدی به مذاکرات نیست و در دوحه 1+4 برای رسیدن به مسیری برای  بازگشت به برجام صحبت ها را ادامه خواهند داد. 

به گزارش خانه ملت،علی باقری سه شنبه  به منظور ادامه مذاکرات برای لغو تحریم‌ها وارد دوحه قطر شد، در این دور از گفت‌وگوها که پس از وقفه‌ای سه ماه از سر گرفته می‌شود، نمایندگان ایران و آمریکا با تسهیل‌گری نماینده اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات حضور دارند  بر اساس اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان آنچه که برای تهران اهمیت دارد، انتفاع اقتصادی از برجام است و هر آنچه که  نفع ایران از توافق را تحت شعاع قرار دهد، از منظر تهران غیرقابل قبول خواهد بود.

نظر شما