شناسهٔ خبر: 176944 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فناوری امنیتی گستره آسمان ایران بومی است/ توسعه توانمندی پدافندی متناسب با آمایش سرزمینی

راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس اعتقاد دارد رشد و توسعه بی وقفه صنایع دفاعی ایران نشات گرفته از تولید دانش نظامی متناسب با آمایش سرزمینی و نیازمندی های کشورمان است.

به گزارش «نماینده» احمد راستینه هفشجانی در رابطه با خودکفایی کشورمان در حوزه تولید و تامین تجهیزات نظامی خصوصا پدافند هوایی، گفت: رشد و توسعه بی وقفه صنایع دفاعی کشورمان نشات گرفته از باور انقلابی نخبگان جوان در نیروهای مسلح است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه همه کارشناسان اعتقاد دارند امنیت مهمترین مولفه توسعه هر کشوری محسوب می شود، اظهار کرد: در واقع برای اینکه بتوانیم امنیت پایدار خصوصا در حوزه هوا ایجاد کنیم، نیازمند فناوری هایی هستیم که مبتنی بر دانش بومی باشد.

وی ادامه داد: در واقع وابستگی در حوزه نظامی و پدافندی موجب می شود سیستم های جاسوسی به سمت یافتن نقاط خلاء دفاعی حرکت کنند تا آسیب وارد کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امروزه تولید دانش نظامی متناسب با آمایش سرزمینی و نیازمندی های کشورمان رخ می دهد، افزود: به عبارتی فناوری امنیتی گستره آسمان ایران بومی است و این مهم سبب تمایز خط پدافندی جمهوری اسلامی با سایر کشورهای منطقه شده است.

راستینه گفت: باید یادآور شد ظرفیت سازی طی چهار دهه با حمایت های رهبر انقلاب صورت گرفته و بر این اساس به شرکت های دانش بنیان توجه ویژه ای شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان مدیریت انقلابی نیز با خودباوری و ثبات حرکت کرد تا نیازهای کشورمان در داخل تهیه شود تا عرصه هوافضا و پدافندی ایران و سایر تجهیزات نظامی بر اساس سیاست های هوشمندانه تامین شود.

نظر شما