شناسهٔ خبر: 176918 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تحقق امنیت پایدار در منطقه باید مبتنی بر ظرفیت همسایگان باشد، نه قدرت‌های بیگانه

علیرضا نظری نماینده خمین نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت پایدار در منطقه باید بر اساس ظرفیت نظامی هر کشور شکل بگیرد نه با تکیه بر قدرت های بیگانه زیرا آنها به دنبال تامین منافع ملت های منطقه نیستند.

به گزارش «نماینده»، علیرضا نظری در رابطه با اهمیت ایجاد امنیت پایدار در منطقه مبتنی بر همگرایی همسایگان، گفت: متاسفانه حضور نظامیان کشورهای بیگانه در منطقه موجب افزایش تنش و ناآرامی شده است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع قدرت های فرامنطقه ای تلاش می کنند با اختلاف افکنی زمینه بی ثباتی در منطقه را فراهم کنند و از این طریق دسیسه های شوم خود را عملیاتی کنند.

وی با اشاره به اینکه گسترش مناسبات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و غیره میان کشورهای منطقه می تواند کمک شایانی به همگرایی سیاسی و نظامی کند، ادامه داد: در واقع امنیت پایدار در منطقه باید بر اساس ظرفیت نظامی هر کشور شکل بگیرد نه با تکیه بر قدرت های بیگانه زیرا آنها به دنبال تامین منافع ملت های منطقه نیستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع برخی کشورهای منطقه باید بدانند امنیتشان را نمی توانند از بیگانگان بخرند زیرا آنها وقتی منافعی نداشته باشند، پشت این کشورها را خالی خواهند کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم تروریست های آمریکایی ها و دیگر همپیمانان آنها منطقه را هر چه سریع تر ترک کنند تا شاهد منطقه ای عاری از تنش باشیم.

نظر شما