شناسهٔ خبر: 176905 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نادری: حقوق اولیه ملت‌ها از سوی برخی دولت‌ها رعایت نمی‌شود

احمد نادری بسیاری از مشکلات کنونی جهان ناشی از عدم اهتمام به درک متقابل و رعایت حقوق اولیه سایر ملت ها از سوی برخی دولت ها است.

به گزارش «نماینده»، احمد نادری رییس گروه IPU مجلس شورای اسلامی در حاشیه هشتمین کنفرانس نمایندگان جوان پارلمان ها در شرم الشیخ با «عبید الوسمی»، رئیس هیئت پارلمانی کویت، دیدار و گفتگو کرد.

نادری در این دیدار باتوجه به موضوع کنفرانس در خصوص مقابله با تغییرات اقلیمی و نقش جوامع مدنی و پارلمان ها، گفت: بسیاری از مشکلات کنونی جهان ناشی از عدم اهتمام به درک متقابل و رعایت حقوق اولیه سایر ملت ها از سوی برخی دولت ها است.

وی افزود: زمانی که گفتمان حاکم میان دولت ها و ملت ها مبتنی بر نفع همگانی باشد، در آن صورت امکان رعایت حقوق جمعی مدنظر قرار می گیرد که این مسئله به عدالت نزدیک تر است.

الوسمی رئیس هیئت پارلمانی کویت نیز ضمن اشاره به شمار اتباع ایرانی مقیم کویت، آن را یک ظرفیت منحصر به فرد در جهت توسعه و تقویت دیپلماسی پارلمانی فیمابین عنوان کرد و افزود: در حال حاضر هفت نفر از نمایندگان پارلمان کویت به زبان فارسی صحبت می کنند که این سطح از آمیختگی فرهنگی، فرصتی مغتنم برای گسترش روابط بین دو کشور است.

وی در این راستا تأکید کرد: مجلس کویت در حوزه های علمی، فرهنگی و پژوهشی علاقه مند به گسترش روابط با مجلس شورای اسلامی ایران است.

نظر شما