شناسهٔ خبر: 176872 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

منافع کشورهای ثروتمند نباید چالش‌ تغییر اقلیمی برای کشورهای ضعیف‌تر ایجاد کند

احمد نادری احمد نادری رئیس هیات پارلمانی کشورمان در نشست اختتامیه کنفرانس نمایندگان جوان پارلمان های عضو IPU گفت:همه جوامع اعم از درحال توسعه یا توسعه یافته باید در مسیر تعهد عمیق در حفظ محیط زیست گام بردارند و اینگونه نباشد که منافع از آنِ کشورهای ثروتمند باشد و چالشهای تغییرات اقلیمی، گریبانگیر کشورهای ضعیف تر شود.

به گزارش«نماینده» هشتمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان پارلمان های عضو  IPU، با حضور بیش از ٢٠٠ نماینده زن و مرد از پارلمانهای سراسر جهان در شهر شرم الشیخ  - مصر  با شعار «اقدام مشترک نمایندگان جوان در مقابله با تغییرات اقلیمی» به کار خود پایان داد.

احمد نادری رئیس هیات پارلمانی کشورمان در نشست اختتامیه این کنفرانس گفت: هم اکنون، مساله تغییرات اقلیمی بیش از هر زمان دیگری به اولویت کاری نمایندگان مجالس تبدیل شده است.

وی وجود برخی مسائل همچون بحران های غذائی و اقتصادی را از جمله مواردی دانست که منجر به عدم اهتمام بسیاری از جوامع نسبت به عواقب جبران ناپذیر تغییرات اقلیمی است.

نادری در این راستا تاکید کرد: همه جوامع اعم از درحال توسعه یا توسعه یافته باید در مسیر تعهد عمیق در حفظ محیط زیست گام بردارند و اینگونه نباشد که منافع از آن  کشورهای ثروتمند باشد و چالشهای تغییرات اقلیمی، گریبانگیر کشورهای ضعیف تر شود.

رئیس گروه IPU مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: دست و پنجه نرم کردن با نتایج زیانبار تغییرات اقلیمی و همزمان؛ تحریمهای اقتصادی یکجانبه، باعث می شود توانایی کشورمان برای مقابله با چالشهای تغییرات اقلیمی تضعیف شود.

 هیئت پارلمانی کشورمان ضمن مشارکت در نشستهای تخصصی این کنفرانس، به بحث و تبادل نظر  پیرامون اقدامات نمایندگان جوان‌ پارلمانهای جهان در حوزه تغییرات اقلیمی پرداخت.

نظر شما