شناسهٔ خبر: 176810 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

شبکه نفوذ داخلی و صهیونیست‌ها بانی قطعنامه شورای حکام علیه ایران هستند

هادی بیگی نژاد عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شبکه نفوذ داخل و لابی صهیونیست‌ها را عامل قطعنامه شورای حکام علیه ایران برشمرد و گفت: در چنین شرایطی هر اقدامی باید بر اصل عمل طرفین به تعهدات انجام شود.

به گزارش «نماینده»، هادی بیگی نژاد درباره قطعنامه شورای حکام علیه ایران گفت: در اسفندماه سال گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران توافق کرد که جمهوری اسلامی ابهامات موجود درباره فعالیت هسته‌ای خود را توضیح دهد و در مقابل آژانس هم در آینده همکاری لازم را انجام دهد.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: آژانس به قسمت اول این توافق که بازدید از مراکز هسته‌ای کشور بود جامع عمل پوشاند. اما برای اینکه جمهوری اسلامی متهم به عدم همکاری لازم با آژانس شود، عنوان کرد که ایران دسترسی کافی برای بازدید به نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه سناریو سه کشور اروپایی علیه ایران از پیش طراحی شده بود، گفت: ایران با کشورهای اروپایی در خصوص تاسیسات هسته‌ای همکاری کرد. اما صهیونیست‌ها با ارتباطی که با شبکه نفوذ داخلی برقرار کردند، مسائل مختلف هسته‌ای را رصد کرده و حتی بر روی اطلاعاتی که در توافق ذکر شده حاشیه سازی می‌کنند.

 نماینده مردم ملایر در مجلس اضافه کرد: شبکه نفوذ و نفاق در پی این است که پرونده هسته‌ای ایران سیر طولانی‌تری را طی کند و هدف آنها این است ایران از یک سو در حوزه علم و دانش هسته‌ای دستاوردی نداشته باشد  و از سوی دیگر دستاوردهای فعلی را نیز از دست بدهد.

بیگی نژاد ادامه داد: به عبارتی برجام مورد تاکید، توافق و تعهد ایران و غرب بود ولی آنها مدعی هستند که فقط ایران به تعهدات خود عمل کند و طرف مقابل هیچ تعهدی در این باره ندهد.

دبیر اول کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: طرف مقابل در پی بن بست کشاندن مذاکرات فعلی است و در چنین شرایطی باید دستگاه دیپلماسی کشور به شرایط قبل بازگردد و تعهد در قبال تعهد را سرلوحه کار خود قرار دهد و انجام هر کاری در عمل به تعهدات به صورت دو طرفه انجام شود.

این نماینده مجلس درباره راهکاریی که دولت برای بی اثر کردن چنین قطعنامه‌هایی باید در پیش بگیرد، خاطرنشان کرد: راهی جز پیمان‌های چندجانبه با کشورهای همسایه، منطقه و دیگر کشورها نیست و خوشبختانه دولت سیزدهم این رویکرد را در دستور کار سیاست خارجی خود قرار داده است.

نظر شما